Az
egész fejezet a hitehagyással foglalkozik, ami – ahogy Mózes ezt egyértelművé
teszi –, nem más mint az idegen istenek szolgálata a Menny Istene helyett. A
hitehagyásnak három különböző megnyilatkozási formáját találjuk itt, de mindnek
egy a lényege, „menjünk és tiszteljünk
idegen isteneket” (6. v)
Bizonyára
nem kísért az a vágy, hogy egy bálvány istent vagy szobrot keressünk magunknak,
és azt tiszteljük. Manapság sokkal kifinomultabb változatai léteznek a bálványimádásnak.
Olyan más isteneket „tisztelünk” például, mint az anyagi javak, a híres
emberek, a sport, a technológia, a kapcsolatok, vagy bármi más, amely az Isten
iránti teljes hűség helyére kerül. Néha ezek az „istenek” más szabadidős
tevékenységünkben rejlenek.
Mi a
legmeggyőzőbb? Hogy gondolkodunk a jelekről, ámulatba ejtő dolgokról, a csodákról?
Minden korban voltak „hamis próféták”, ahogyan azt Jézus is tanította (Mt 24,
Mk 13, Lk 21). A mi korunkban azonban bőségesen találunk embereket, akik járnak
helyről helyre, mondják a magukét, és lehengerlő beszédükkel rászedik az
embereket. Ezek sokszor valamiféle szent emberek, próféták, álomlátók,
jövendőmondók és jósok. Nagyon sok közülük ámulatba ejtő dolgokat művel, és sok
csodát tesz.
Egy nap
– ami nagyon közel van már –, minden idők leglehengerlőbb beszédű hitetője,
Lucifer, a bukott angyal, jelekkel és csodákkal fogja megtéveszteni a világot
(2 Thess 2:9-10, Jel. 13:13-14). Elég erősek leszünk, hogy ellenálljunk neki?
„Édes
Istenem, odaszánom magam arra, hogy több időt fordítok a Bibliára, mert erős és
szilárd akarok lenni akkor, amikor sokan körülöttem engednek majd a sátáni jelek
és csodák nyomásának!”
John
Ash
Chinese Union Mission
Hong Kong
Fordította Liebhardt László
Chinese Union Mission
Hong Kong
Fordította Liebhardt László
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése