Zakariás abban az időszakban végezte prófétai
szolgálatát, amikor Izrael népe már visszatért a babiloni fogságból. A nép
hamar elkeseredett, mert a templomépítés megakadt a környező népek felől érkező
nyomás miatt. Ekkor öntött beléjük bátorságot és reménységet Zakariás próféta a
végső helyreállításról szóló üzenettel, amit ebben a fejezetben találunk.
Számunkra is lelkesítőek lehetnek ezek a szavak, akik a vég idején élünk!
Az első két igevers azt a helyzetet
ábrázolja, ami közvetlenül a kegyelemidő lezárulását megelőző időszakot
jellemzi. Ha jól értelmezzük, az utolsó lépés gazdasági vonatkozású lesz.
Vagyonunkat elveszik és szétosztják, mindegy, hol élünk a világon. Ez magába
foglalja az emberek házait is a gazdasági válság miatt, amikor mindazoknak
tilos lesz a vásárlás és az eladás, akik nem veszik magukra a fenevad bélyegét
(Jel 13:16-18). Gyakorlati szempontból, ha hinni akarunk e jövendölésnek és
szabadulni a csapdából, akkor mindent meg kell tennünk azért, hogy
hitelmentesek legyünk, beleértve a banki kölcsönöket is, és óvatosan kell
használnunk kreditkártyáinkat is.
A 3. vers és a további igeversek arra az
időszakra vonatkoznak, amikor Krisztus harmadszor fog eljönni, vagyis a
millenium után. Ha ez nem történne meg, az azt jelentené, hogy Jézus királyként
marad a földön második eljövetelekor, ami viszont ellentétes más
bibliaszövegekkel (Jn 14:1-3; 1Thess 4:16-17; Jel 20-21). A millenium végén
lába az Olajfák hegyén fog állni. Akkor az új Jeruzsálem leszáll a mennyből,
miközben a hegy kettéhasad észak és dél felé, egy hatalmas síkságot kialakítva,
amin a város nyugodhat (4. vers). Milyen dicsőséges gondolat és kép ez!
Akkor eljön a Megváltónk minden szentjével az
új Jeruzsálembe (lásd A nagy küzdelem 588-589. oldalát [Budapest, 1985, H. N.
Adventista Egyház]). Ott nem lesz majd nappal és éjszaka, mert mindig világos
lesz. Jel 21:23-24 versei elmondják, hogy maga a Bárány lesz a világosság.
Jeruzsálemből az élet folyója fog fakadni, amely Isten trónjától ered, és
mindkét partján az élet fája nő (Jel 22:1).
Utolsó eljövetele után Jézus lesz az egyetlen
Úr, akit mindenki imád. Eltűnik minden bálványimádó, a kánaániták vagy
kereskedők, akik a Baált imádták (9-20. vers). Jeruzsálem új lesz, Isten népe
számára tökéletesen helyreállítva (10. vers). A gonoszok megtámadják majd az új
Jeruzsálemet, de megkapják büntetésüket, és végleg kiirtatnak, sátánnal együtt
(12-15. vers, vö. Jel 20:7-10). Jeruzsálem biztonságos hely lesz, ahol nem sújt
többé átok (Jel 22:3). Minden lakója örökre biztonságban lesz (11. vers).
Zakariás 14. fejezetének utolsó része egy
csodálatos látomást tár elénk. Minden nemzet maradéka a seregek Urát fogja
imádni. Habár mi származásunk szerint nem vagyunk zsidók, ha Isten kegyelme
által hűségesek maradunk, akkor a maradék közé számláltatunk, akik örökké
Istent fogják imádni! Ez lesz a teljes odaszentelődés. Zakariás úgy próbálja
megértetni ezt, hogy leírja: még a lovak csengőin és az Úr házának edényein is
ez a felirat lesz: „Az Úrnak
szenteltetett” (20. vers). Ugyanezek a szavak szerepeltek a Főpap süvegén
is.
A teljes szabadítás és megváltás után,
amelyben Isten népének része van, teljes odaszentelődés fog következni
részükről az Úr felé. Jöjjön mindenki, aki szomjazik! Segíts, Urunk, hogy e
dicsőséges jelenet részesei lehessünk majd! Áldott legyen az Úr neve
örökkön-örökké! Ámen.
Sook-Young Kim
Kyungpook Nemzeti
Egyetem
Sangju, Dél-Korea
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése