Sokan gondolkodtak már azon, hogy a körülmetélkedés miért
játszott olyan fontos szerepet, mint a szövetség jele (lásd a 14. verset és 2
Mózes 4:24-26-ot, ahol arról olvashatsz, milyen komolyan vette Isten ezt a
jelet). Egyéb tények mellett fontosnak tűnik az is, hogy Isten Ábrahámtól és
leszármazottaitól kérte, hogy önkéntesen fogadjanak el egy vágást a testükön,
valami olyasmit, amit Ő is elfogad értük, mint annak jelét, hogy mennyire
gondolják komolyan az Istennel való szövetséget. A comb (ágyék) területe nagyon
intim terület, aminek eltakarása normál körülmények között általános elvárás (Ésa
47:2-3). Egy olyan rész, aminek érintését kizárólag olyan valakinek engedjük
meg, aki iránt mélységes bizalommal vagyunk. Azt a területet jelképezi, ahol
ünnepélyes fogadalmakat és szövetségeket kötöttek az által, hogy valaki
odahelyezte a kezét és megesküdött (1 Móz. 24:2-3,9; 47:29-31)
A szövetség megerősítése szempontjából, mit sugall Istennek az a
tette, hogy Ábrám és Szárai nevét megváltoztatta (17:5,15)? Figyeljük meg, hogy
a szövetséget Isten nemcsak Ábrahámmal és Izsákkal köti meg (2-7, 19, 21),
hanem Sárával és Ábrahám leszármazottaival is, beleértve Ismáelt is (7-8, 16,
20). Figyeljük meg azt is, hogy nemcsak Sára nevetett Isten ígéretén, hogy
gyermeket ad az idős házaspárnak (17. vers). Ábrahám még mindig arra unszolta
Istent, hogy fogadja el cselekedetei gyümölcsét a megígért fiú helyett (18. v).
És mi a helyzet velünk, amikor Ábrahámhoz hasonlóan gyakran mi is saját
erőfeszítéseink gyümölcseit választjuk inkább, mint azt, amit Isten ad ingyen
ajándékként?
Edwin Reynolds
A Southern Adventist University professzora
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése