Hitetlen
emberek – sőt még egyes keresztények is – egy követelőző Isten portréjaként
látják az izraelita istentiszteleti rendszert. A bűnösnek lábujjhegyen kell
Körülötte járnia, ha pedig nem így tesz, akkor halállal lakol. Mózes negyedik
könyvének negyedik fejezete leírja, milyen különleges gondossággal bántak a
léviták a szent dolgokkal, amelyekhez nem érhetett hozzá bárki, csak az, aki
erre felhatalmazást kapott.
Egyes
emberek számára az „istenfélelem” azt jelenti, hogy rettegnek Isten hatalmától,
de a Szentírás világossá teszi azt, hogy Istennek a szent dolgokhoz való gondos
viszonyulása sokkal többet jelent, mint isteni büntetést.
Ábrahám
és Abimélek története segít ezt megértenünk. Ábrahám hazudik Abiméleknek
Sárával kapcsolatosan, hiszen azt állítja, hogy Sára nem a felesége, hanem a
húga, így Abimélek házához viszi őt, de Isten figyelmezteti a királyt, hogy ne
érintse. A házassági kötelék szent, és Isten törvénye védelmezi azt, ami szent.
Ölni annyit jelent, mint hozzányúlni az emberi lélekhez, amelynek örök értéke
van. Kívánni annyit jelent, mint törvénytelen gondolattal hozzáérni ahhoz, ami
a másé. A hazugság a bizalom kötelékének a megsértése.
Amikor
egyének nem ismerik fel azt, hogy Isten és azok a dolgok, amelyek Őt jelképezik
szentek, tulajdonképpen önmaguknak és másoknak ártanak. Nyissa meg Isten a mi
szemünket, hogy meglássuk azt ami szent és éljünk az Ő törvényének oltalmában!
Mark Sheffield
Southern Adventist University
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése