Isten
Izraelnek adott törvénye, nem csak arra összpontosított, hogy hogyan közelítsék
meg Őt. Isten szentsége megkövetelte a nép szentségét is. Mózes negyedik
könyvének ötödik fejezete a „szentség” két típusát említi meg. Izrael táborának
higiéniai szempontból tisztának kellett lennie. A ragályos betegségekben
szenvedőket, a különböző folyásokban szenvedőket, és azokat, akik halottat
érintettek, ideiglenesen kizárták a táborból, hogy ne terjesszék másokra is a
betegséget. A tábornak szabadnak kellett lennie az érzelmi szenvedéstől is.
Példának okáért: a „féltékeny férj” rituáléja válaszol arra a magatartásra, ami
tönkreteheti a házaspár egymás iránti szerelmét, hiszen az szent és
sérthetetlen.
Isten
jelenléte száműz mindenféle tisztátalanságot. Ez az, amiért az Újtestamentumban
Krisztus nem vonakodott megérinteni a leprás embert, a vérfolyásos asszonyt és
a halottat. Érintésében és tetteiben gyógyító hatalom volt. Magatartásával
arról tett bizonyságot, hogy teljes tiszteletben tartja a mózesi törvényeket, nem
pedig arról, hogy tagadja azokat. Jézus maga volt az élő szentély a zsidó nép
között. Bemutatta a szentség erejét és hatalmát mindenféle gonoszsággal
szemben. Krisztust elragadták és keresztre feszítették gonosz emberek, mert nem
akartak szembenézni Isten szentségével.
Ahogy
egyre közelebb kerülünk Jézushoz, és szívünket kitárjuk Isten szentsége előtt,
egyre többet meglátunk saját gyengeségünkből és bűnösségünkből, és abból,
mennyire szükségünk van egy szerető Megváltóra, szentsége mind közelebb von
bennünket Hozzá.
Mark Sheffield
Southern Adventist University
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése