Ebben a zsoltárban Dávid szembeállítja az
emberi gonoszságot Isten szerető jóságával. Az első négy vers az emberi
gonoszság általános leírása. A gonosz ember megtagadja Istent, és „nincs
őelőtte Isten-félelem.” A „félelem” szó megfelelője itt a héber pachad szó, ami azt jelenti, hogy rettegés. A gonosz ember annyira
züllött, hogy nem fél Istentől, aki meg tudja büntetni a gonosz cselekedeteit. Azzal áltatja magát, hogy azok nem fognak
kiderülni. A beszéde gonosz, hazugsággal teli, és a cselekedetei nem bölcsek,
nem jók. Gonosz tervet agyal ki az ágyában fekve. Semmi sem jó, amit tesz, mert
soha nem utasítja el a gonosz dolgokat.
Az 5-től a 9. versig terjedő szakaszban, feltűnő
ellentétben az emberi gonoszsággal, Isten jelleméről olvashatunk. Az irgalma az
égig ér, és a hűsége a felhőkig terjed. Míg a becsületessége hegyként magasodik,
az igazságossága olyan, mint az óceán mélysége. Nagyszerű, nyájas szeretete által
az emberek fiai „az Ő szárnyainak árnyékába” menekülnek. Ez a kifejezés gyakori a zsoltárokban, és az
anyamadárra emlékeztet, aki a kiterjesztett szárnyaival védi a fiókáit. Az
emberek bővelkednek az Isten által biztosított táplálékban, és a jósága
folyójának vizéből isznak. Isten az élet forrása (akár elhiszik ezt az
ateisták, akár nem), és tőle jön az a világosság, amelynek fényében láthatnak
az emberek. Más szóval, Istentől elszakadva az értelmünk teljesen sötét.
Végezetül a zsoltáríró azért imádkozik, hogy
Isten jóindulata az Őt ismerők iránt tartson örökké, és hogy őt ne taposhassák el
a gőgös bűnösök, és ne mozdíthassa ki senki a helyről, ahová Isten helyezte őt.
Az utolsó vers a megbánást nem mutató bűnösök végét tárja elénk; elesnek, Isten
elveti őket, és nem tudnak már többé fölállni.
Atyánk,
kérünk, kelts minket életre, újíts meg bennünket, hogy visszatükrözhessük a te gyönyörű jellemedet. Jézus nevében. Ámen
Onaolapo
Ajibade
a
Közép-Nyugat Afrikai Divízió titkára
Fordította:
Csala Beáta
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése