Ézsaiás még mindig a végidőre, Krisztus
isteni harcára összpontosít. „Azon a napon” az Úr „megbünteti
Leviátánt, a menekülő kígyót”, ami a millennium végén fog megtörténni.
Lucifert, vagyis sátánt hívja „Leviátánnak, a menekülő kígyónak”. Isten
ezt éles, erős és hatalmas kardjával fogja végrehajtani (1. vers). Ez nagyon
katonai kifejezésnek tűnik, de Sookyoung Kim kutatásában arra utal, hogy
az értünk harcoló Messiásnak csak szólnia kell. Szava kard. Leviátán tekergő
kígyó, mert ő az Isten beszédét is elcsavarta, így csapta be Évát az Édenkertben.
Abban az időben a kígyó egy gyönyörű, repülő lény volt, és sátán ezt a
teremtményt választotta, hogy Éva közelébe férkőzzék.
A végítéletkor, azaz az ítélet végrehajtásának
napján, Krisztus, az értünk harcoló Messiás megöli Tannint (a görögben szárnyas
sárkány). A végítélet napján mindenféle tövist, tüskét és gyomot tűzre fog
vetni, és végérvényesen eléget mindent, ami gonosz (4. vers). Krisztus elmondja
Ézsaiásnak, hogy van egy szőlőskertje, amiben Ő a gazda. „Én, az Úr,
művelem és őrzöm kertemet”, Ő a kert védelmezője a nehézségek idején: „éjjel-nappal
őrködöm felette” (3. vers).
Az Úr öntözi is kertjét. Folytonosan
kérleli azokat, akik töviseket és gyomokat hoznak a kertjébe, hogy
kössenek békét Vele (5. vers). Akik így cselekszenek, azokat megvédi, és
ők is szőlőjének részévé válnak. Kössön békét velem (5. vers). A
végidő előtti idő az üdvösség ideje lesz az, amikor mindaz, aki Őhozzá megy, kivirul,
kivirágzik és gyümölcsöt terem. A lelki Izráel be fogja tölteni a Földet
(6. vers), és a gonosz nem lesz többé (7. vers). Jézus visszajövetelét azonban
megelőzi egy vizsgálati ítélet a Mennyben, amikor minden ember életét
megvizsgálják, hogy biztonságos-e őket Isten országába vinni.
Ézsaiás megszólítja hallgatóit, és
elmondja nekik, hogy a bálványok oltárai, a szobraik és oszlopaik nem
állnak meg, a bálványistenek erős városait elhagyják lakói, magányosan
pusztulnak el (9-10. vers). Azt is közli, hogy elpusztul ez a föld, mert
lakói értelmetlenek, nem értik a lelki dolgokat (11. vers). Ez nagyon
komoly intés. Itt határozottan a lelki értelemben vett Izraelről van szó, és
nem a szószerinti Izraelről. Istennek mindig is az volt a célja, hogy minden
népből minden ember Hozzá jöhessen, és szoros kapcsolatban legyen Vele. Így
ezek a hűségesek – akár a testi Izráelhez tartoznak, akár nem – alkotják a
maradékot és a lelki Izraelt. Pál mondja: „Nem mindenki számít Izráel
népéhez tartozónak, aki származása szerint Izráel, vagyis Jákób utódja, …
akiket elhívott, nemcsak a zsidók, hanem a többi nép közül is. Ahogyan ezt az
Írás mondja Hóseás könyvében: ’Népemnek hívom majd azokat, akik nem voltak
az enyémek, és szeretni fogom azt a népet, amelyet eddig nem szerettem … az Élő
Isten fiainak hívják majd őket” (lásd Róm 9:6, 24-26 – ERV-HU ford).
János is a Jelenések Könyvében így ír: „Ezután
ismét láttam: egy megszámlálhatatlanul nagy sokaságot, akik mindenféle
nemzetből, törzsből, népből és nyelvből származtak. A trón és a Bárány előtt
álltak fehér ruhában, és a kezükben pálmaágat tartottak. Ezt kiáltották: ’A
győzelem Istenünké, aki a trónon ül, és a Bárányé!” (Jel 7:9-10 ERV-HU
ford).
Drága Istenünk! Add meg, hogy
hűségeseid mind ott legyenek szent országodban, és szőlőskertedből senki se
találtasson terméketlennek és gyümölcstelennek! Ámen.
Koot van Wyk
Kyungpook Nemzeti Egyetem
Sangju, Dél-Korea
Kyungpook Nemzeti Egyetem
Sangju, Dél-Korea
Fordította: Liebhardt László
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése