Az 53. fejezetben olvashattunk Jézus
megmentő szolgálatáról, melynek eredményéről ez a fejezet és az 55. fejezet
számol be. Ebben a fejezetben Isten azokhoz beszél, akik ismerik Őt, a
következőben pedig azokhoz, akik nem.
Az 54. fejezet nyelvezete egyszerűen
lenyűgöző. Isten a Teremtőnk, a Megváltónk, Férjünk, és a Tanítónk. Legfőképpen
azonban Isten úgy szólal meg, mint népének Férje. Nézzük például az 5. vers
kifejezéseinek gazdagságát. „Hiszen
Alkotód a férjed.” Ő nem csak egyszerűen valaki, Ő a Világegyetem alkotója!
Ő az, Aki formált és alkotott téged. A Férjed! Neve: „a Seregek Ura”. Néhány kultúrában, amikor egy nő megházasodik,
felveszi férje családnevét. Mennyire szeretnéd, ha Isten neve része lenne a te
nevednek is? Azonnal tiszteletet váltanál ki a környezetedben lévőkből azáltal,
hogy Isten családjához tartozol?
Még más is van itt. Isten nem
szépségünkért, képességeinkért, vagy intelligenciákért „kérte meg a kezünket”.
Valójában olyanok voltunk, mint „elhagyott
és kesergő asszony”, amikor ránk talált, sőt mint egy feleség, akit „fiatalon elküldött a férje” (6. vers).
És miután az Övé lettünk, elbuktunk egy ifjú feleség legfontosabb szerepében. „Meddők” voltunk és „nem szültünk” gyermeket (1. vers). A bibliai időkben nem volt
kegyetlenebb dolog egy asszony számára, mint ha nem volt képes gyermekkel
megajándékozni a férjét. És mégis, mondja Ézsaiás, Isten még mindig szeret
bennünket.
Ezért mondja a próféta: „Ujjongj, te meddő! Ujjongva kiálts és
énekelj” (1. vers). Ujjongva kiálts és énekelj, aki nem szültél, mert több
gyermeked lesz, mint annak, akinek sok van. „Ki
fogod szélesíteni sátorhelyed, és kiterjeszd hajlékod határait”, hogy
helyet készíts számukra (2. vers), és „utódaid
öröklik a nemzeteket, és újjáépítik a lerombolt városokat” (3. vers).
Elfelejted majd ifjúságod szégyenét is (Izráel pusztabéli tapasztalata), és „nem gondolsz többé özvegységed [a babiloni
fogságba vitel] gyalázatára” (4.
vers).
A babiloni fogságra utal Isten, amikor
azt mondja, hogy „Röpke pillanatra
elhagytalak”. De az elkerülhetetlen fájdalmak – amelyeket javukra engedett
meg – ellensúlyozásaként Isten világos ígéretet ad: „nagy irgalommal ismét
magamhoz gyűjtelek. örök szeretettel könyörülök rajtad” (7-8. vers). A hegyek
eltűnhetnek, „de hűséges szeretetem
irántad örökké megmarad, békességem szövetsége meg nem inog” (10. vers). Az
Úr arról biztosítja Feleségét, Izráelt, hogy háborúskodás helyett drágakövekkel
vesz őt körül és „fiai mindannyian az Úr
tanítványai lesznek” (12-13. vers). Távol marad tőle minden pusztítás és
romlás (9. és 14. vers). „Az ellened
készült fegyverek mind kudarcot vallanak”, ígéri, „mert ez az Örökkévaló szolgáinak öröksége” (17. vers).
Nagyszerű terve van Istennek a száműzetés
utáni Izráel számára, de –habár többé nem merülnek bálványimádásba a babiloni fogság
után –, önigazultakká és akaratosakká lesznek, megfeledkezve a Teremtő
jelenlétében elengedhetetlen alázatról. Ennek a fejezetnek az ígéretei nekünk is
szólnak. Maradjunk hát hűségesek Férjünkhöz, Jézushoz, járjunk alázatosan Vele,
és az öröm, béke és boldogulás ígérete már ma a miénk lesz!
Ron E. M. Clouzet
az Észak Amerikai Divízió Evangelizációs Intézetének igazgatója
a Lelkipásztori szolgálat és Teológia professzora
Andrews Egyetem
Koszonom szepen
VálaszTörlés