Dávid és Náhás, az ammoniták királya jó
kapcsolatot ápoltak egymással. Náhás király halálakor Dávid követeket küldött
az ammonitákhoz, hogy kifejezze részvétét Náhás fiának, Hánunnak. Az új király
tanácsadói azonban tévesen állították be Dávid szándékát, és megalázták a
követeit, majd megnyírva, és csaknem ruhátlanul visszaküldték őket.
Azomban az Ammoniták ahelyett, hogy
bocsánatot kértek volna az ellenségeskedésükért, inkább továbbléptek a
büszkeség és erőszak ösvényén. Katonákat fogadtak Mezopotámiából, hogy
előkészítsenek egy támadást Izrael népe ellen.
Amikor az izraeli hadsereg kivonult a harcmezőre,
észrevették, hogy bekerítették őket. Előttük az ammoniták, mögöttük a
mezopotámiaiak és a szíriai lovas szekekek állomásoztak. Jóáb kettéválasztotta
a seregét, és az egyik felét a testvére, Abisai parancsnoksága alá helyezte, majd
ezt mondta: „Ha a Siriabeliek rajtam erőt vennének, légy segítségemre; ha pedig
az Ammon fiai rajtad vennének erőt, én is megsegéllek. Légy erős, sőt legyünk
bátrak mindnyájan a mi népünkért és a mi Istenünk városaiért; az Úr pedig
cselekedje azt, ami néki tetszik” (1Krón 19:12-13). A bajtársi szellem a két
izraelita hadvezér között és az Istentől kapott értelem végül győzelemre
segítette őket.
Röviddel később Hánun király felbérelte az
Arméniai (Szíriai) katonákat az Eufrátesz folyón túlról. Hadadézer elküldte
hadvezérét egy hatalmas sereggel, de vereséget szenvedtek. Ettől fogva a
Szíriaiak elutasították az Ammoniták mindennemű segítségkérését.
A diplomácia nem mindig elég, hogy a
zsarnokokon felülkerekedjünk. Amikor külső és belső ellenségekkel küzdünk,
kiáltsunk az Úrhoz, és ő győzelmet ad nekünk.
Seregek Istene, a bűn elleni harcban kérünk
segíts meg minket, hogy megtegyük azt, ami
a mi részünk, és bízzunk a Te
szabadításodban!
Jobson Santos
Adventista Média Központ
Brazília
Adventista Média Központ
Brazília
Fordította: Rajki
Dávid
3 Mózes 8
A kijelentés sátra, a felszerelésével és papjaival,
fizikailiag kész volt. Ez viszont még nem volt elég ahhoz, hogy mennyei
palotaként elláthassa feladatát. Ahhoz, hogy az Úrhoz méltó lehessen, meg
kellett szentelni, mivel Ő is szent. Minden szentség Tőle ered, így egyedül Ő szentelhette
fel a szentélyt, amely az igazi mennyei szentélyt tükrözte, amelyet nem emberi
kéz alkotott (Zsid. 8:2 és 5). Ezt a felszentelést egy sor szertartás
jelképezte, amelyek között volt a felkenésre való olaj használata és különleges
áldozatok bemutatása, és melyet Mózes, mint Isten képviselője végzett el.
Áron fiainak Isten, a közösségen belüli, különleges
szolgálóivá való felavatásaként Mózes a felavatási áldozatból vett vérrel kente
meg a jobb fülük cimpáját, a jobb hüvelykujjukat és jobb lábuk nagyujját. Ez
azt mutatja be, hogy minden pap a gyakorlatilag Krisztus áldozatából áradó
isteni kegyelemből részesült, amely képessé tette őt az élet-halál felelősséget
jelentő szolgálatára Istennek, az Ő népe javára. Ma nincs Isten által
felszentelt elit keresztény papság, magán Krisztus papi munkáján kívül, Isten
népének ezen keresztül kell megközelítenie Őt (Zsid. 4:7-10). Az emberi királyi
papság magába foglalja az összes keresztényt, mint Isten követeit (1Pt 2:9-10).
Csodálatos kegyelem vértezi fel a férfiakat és nőket, hogy teljesítsék Krisztus
megbízását a mások megmentéséért való
szolgálatra (vö Mt 28:19-20).
Roy Gane
Andrews University
Fordította Kóczián Károly
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése