Úgy tűnt, minden rendben megy Izraelben. Az
ellenségeket évről évre legyőzték. Olyan jól mentek a dolgok, hogy Dávid úgy
látta, nem szükséges elkísérnie a Rabbát, az amálekiták fővárosát megtámadó
seregét.
A sikernek megvannak a maga buktatói.
Hiábavaló, tisztátalan gondolatok, hiúság és a gonoszság sok egyéb formája, a
jó időkben több mint a hányattatás idején.
Mialatt Joáb és katonái az életüket
kockáztatták, Dávid buja gondolataiban merül el, amelyek le is győzik őt.
Házasságtörést követ el Betsabéval, és elrendeli Uriás megölését. Szomorú vége
ez annak, ami Dávid számára ártalmatlannak tűnt. A bűn zsoldja a halál. A rossz
gondolatok helytelen érzéseket szülnek, amelyek végzetes tettekben teljesednek
ki.
Mikor az ammóniak fővárosát gyakorlatilag
legyőzték, Dávidot odavitték, hogy vezesse a végső ütközetet. Rabba városa
romokban hevert, és Dávidé lett a dicsőség. Elnyomás és erőszak következett.
Sok ammóni várost feldúltak, és lakóikat kemény fizikai munkára
kényszerítették.
A tény, hogy Dávid a saját fejére helyezte a
legyőzött király koronáját, nagy jelenetősséggel bírt, de Isten szemében nem
volt fontos. Amikor helyet adunk életünkben a bűnnek, az értékrendünk felborul.
Amit Isten értékel az az élet becsületessége,
ami a vele való bensőséges kapcsolat gyümölcse. Ha nem találunk örömet az
imádkozásban és Isten jóságán való elmélkedésben, ha szokásaink a dicsekvés és
a ravaszkodás felé hajlanak, akkor életünk kudarcok sorozata lesz, még ha az
emberek tetszését elnyerjük is.
Igazságos Bíró „Nézd meg, hogy ártalmas úton járok-e, és vezess engem az örökkévalóság
útján!(Zsolt 139:24 – új prot. ford.)
Jobson Santos
Adventista Média Központ
Brazília
Adventista Média Központ
Brazília
Fordította: Csala Beáta
3 Mózes 9
Miután felszentelték
a szentélyt és a papokat, készen álltak rá, hogy
szolgáljanak Istennek. Áron és fiai bemutatták az első áldozatokat, melyek
kedvező fogadtatását mennyei tűz jelezte (3Móz:9, v.ö. 1Kir 18:38-39). Az ókori
Közel-Kelet más tájain egy istenség (amit bálvány-alakja jelképezett) emberi
szertartások által került az újdonsült templomba. De Izrael Istene
megváltoztatta ezt a gyakorlatot. Ő már akkor szállást vett a szentélyben,
mielőtt bármilyen szertartás lezajlott volna ott. Ily módon hangsúlyozta, hogy
az Ő valódi, élő jelenléte népe között lakozik. Jöhet és mehet amint kíván, nem
úgy, mint egy bálvány.
Mielőtt a papok
áldozatot mutattak volna be a népért, először saját magukért kellett áldozniuk,
hiszen ők is bűnösök voltak, mint mindenki más. Így egyszerre képviselték az
embereket Isten előtt és Istent az emberek előtt. Krisztus, akire ezek a
szertartások előremutattak, az egyetlen összekötő kapocs Isten és köztünk (v.ö.
Jn 1:51). Köztünk élt, és megtapasztalt mindenfajta kísértést, amivel szembe
kell néznünk, teljes mértékig megérti a küzdelmeinket. Azonban Ő nem vétkezett,
így nem volt szüksége jóvátételre saját magáért (Zsid 4:15, 7:26-28). Az Ő
áldozata egyedül értünk adatott.
Roy
Gane
Andrews
University
Fordította:
Kóczián Ágnes
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése