Salamon törekvései, hogy egy igazán nagyszerű
templomot építsen, célba értek. Itt lenne az alkalom a gratuláló beszédekre és
köszönetnyilvánításokra a fő közreműködők felé. Ehelyett Salamon mély alázattal
letérdel alattvalói előtt, és a menny felé emeli a kezeit.
„Oh Uram, Izráelnek Istene, nincsen hozzád hasonló
Isten sem mennyben, sem földön…Avagy lakozhatnék-é valósággal az Isten e földön
az emberek között? Ím az egek és az egeknek egei téged be nem foghatnak,
mennyivel kevésbbé e ház, a melyet én építettem” (2Krón
6:14,18)
Milyen csodálatos egy
embernek megérinteni a nagyszerűséget, és tudni, hogy minden nagyság Istenhez
tartozik.
Bűnös természetünk annyira
hajlamos a büszkeségre, bármit is teszünk.
Összehasonlítgatjuk magunkat másokkal és örülünk, ha okosabban szebbek, gazdagabbak
vagy sikeresebbek vagyunk. Még az is önelégültséggel tölthet el, ha a
prédikációnk vagy imánk különlegesebb, mint valaki másé.
Ezekben a pillanatokban
Jézus emlékeztet bennünket: „De ne annak
örüljetek, hogy a lelkek engedelmeskednek nektek, inkább annak örüljetek, hogy
a nevetek fel van írva a mennyben.” (Lk.20:10) Mi kicsik vagyunk. Ő nagy.
Minden lélegzetvételünket Istentől kapjuk. Minden jóság és siker az Ő ajándéka.
Az Ő Lelke adjon nekünk alázatot, hogy elfelejtsük az „én”-t és élvezzük az Ő
hihetetlen dicsőségét!
Scott
Griswold lelkész
az ASAP Ministries (Adventista Dél-Kelet Ázsia Projekt) munkatársa
az ASAP Ministries (Adventista Dél-Kelet Ázsia Projekt) munkatársa
Fordította: Kóczián Ágnes
3 Mózes 24
A Szenthelynek és a Szent
Sátornak nem voltak ablakai. Hogy legyen fény, oliva olajjal töltött mécseseket
helyeztek a hátágú arany gyertyatartó ágaira. Áron volt felelős azért, hogy a
lámpások soha ne aludjanak ki. A fényeknek égniük kellett éjjel és nappal. Ez
Isten jelenlétét jelképezte népe között.
Tizenkét lepény kenyeret
(egy-egy Izrael minden törzséért), és két tömjénnel teli kelyhet helyeztek a
Szentkenyerek Asztalára. A kenyerek arra emlékeztettek, hogy a nép számára
Isten az élet kenyere.
Mindezek az előírások Isten
szeretetére emlékeztetnek bennünket, és arra, hogy mit is jelent Isten a
számunkra. A jelképek azt tudatosítják
bennünk, hogy Isten mindig velünk van, és hogy Ő a mi lelki táplálékunk, Aki
életünket fenntartja.
Egy izraelita anya és egy
egyiptomi apa fia, aki akkor csatlakozott a néphez, amikor elhagyták
Egyiptomot, a táborba jött és azt állította, hogy joga van felállítani a sátrát
az egyik törzs táborában. Amikor elmondták neki, hogy ez lehetséges, de nem
azonnal, akkor megátkozta az Urat, és önhatalmúlag belépett a táborba. A fiatalembert őrizet alá helyezték mindaddig, amíg Isten megmutatta, hogy mit kell
tenni. A fiatalembernek hordoznia kellett bűnét, és annak következményét, a
megkövezést.
Az ókori világban köztörvényes
bűnnek számított, ha valaki istenkáromlást követett el, amely elkerülhetetlenül
büntetést vont maga után. Ha valaki bocsánatért folyamodott, megkaphatta.
Azonban az olyan köztörvényes bűnöket, mint az istenkáromlás, amely épp olyan
súlyos volt, mint az Istennel szembeni nyilt ellenszegülés vagy a gyilkosság,
nem lehetett csak egyszerűen szóbeli megbocsátással elintézni, függetlenül
attól, hogy a bűnt izraelita követte el vagy sem, különben – ahogyan ezt Isten
jól tudta - az emberek csak azért mutattak volna megbánást, hogy elkerüljék a
büntetést.
Dean Davis
Atlantic Union College
Fordította: Lebhardt László
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése