Egy munkaprogram sikerének fontos befektetése
a tervezés. Dávid életének utolsó éveit a templomépítés tervezésének és az
előkészületek megvalósításának szentelte.
A takarékoskodás nem könnyű. A fontossági
sorrend pontos megállapítását követel és szilárd elhatározást, hogy nem térünk
el a kitűzött céltól. Dávid tökélyre fejlesztette ezt a képességet. Nagy
mennyiségű aranyat, ezüstöt, bronzot, vasat, fát és más anyagot halmozott fel
Jeruzsálem templomának felépítéséhez.
Dávid nagyon szerette volna felépíteni a
templomot, de Isten megtiltotta neki. Ő maga világít rá, miért nem engedte neki
Isten, hogy belekezdjen a kivitelezésbe. A háború embereként Dávid sok embert
megölt. Jeruzsálem temploma nem kapcsolható össze a vérontással, hanem a béke
hirdetőjének kell lennie. Fia, Salamon kapja majd a királyságot – ellenségektől
mentesen – , és ezért ő alkalmasabb lesz egy olyan épület emelésére, amely az
igaz Istenhez vonzza a népeket. Dávid az isteni utasításnak engedelmeskedve a
vállalkozás előkészítésére összpontosított. Amikor eljött az ideje, hogy átadja
Salamonnak a munkát, Dávid áldását adta fiára: „Most hát édes fiam, legyen
veled az Úr, hogy sikerüljön házat építened az Úrnak, a te Istenednek, ahogy
szólt felőled… Akkor jól lesz dolgod, ha megtartod és teljesíted azokat a
rendeléseket és végzéseket, amelyeket az Úr Mózes által parancsolt Izráelnek.
Légy bátor, légy erős, ne félj, és ne rettegj!” (1Krón 22:11-13 – új prot.
ford.). Ugye mindnyájan boldogok lennénk ilyen bátorító szavak hallatán?
Milyen munkát akarsz Istentől kapott
ajándékaid által befejezni? Légy erős, légy bátor! Tervezz és bölcsen vidd
véghez, majd örvendj a rendkívüli eredménynek.
Mennyei Építő, vedd az életemet, és tedd a Te dicsőséged szép templomává!
Jobson Santos
Adventista Média Központ
Brazília
Adventista Média Központ
Brazília
Fordította: Csala Beáta
3 Mózes 11
Az Isten szerinti élet az
étrendet is magában foglalja. Ha valaki valami tisztátalant (ami halandóságot,
valaminek a halálos voltát ábrázolja) visz be a testébe, akkor a szentséget
utasítja vissza (magát az életet is beleértve). Isten nem közli, hogy némelyik
állat miért tiszta és így megengedett a fogyasztásuk is, amíg más állatok
tisztátalanok. Az a tény, hogy némely állat tisztátalan arra utal, hogy ezek
valamilyen kapcsolatban vannak a halállal. Mindenesetre az Úr azt várja
népétől, hogy bízzon benne és engedelmeskedjen, még akkor is, ha a konkrét okok
nem ismertek. Ugyanakkor Isten megadja a mindent átfogó magyarázatot:
összhangban kell élnünk Isten szent természetével (3 Mózes 11:44-45).
Mózes Harmadik Könyve 11.
fejezetének egy része az elhullott állatok érintése miatti átmeneti tisztátalansággal
is foglalkozik, amely eltávolítható, és
így nincs hatással a földi Szentéllyel kapcsolatos szent dolgok egyikére
sem. Ezeknek az utasításoknak nincs mai alkalmazásuk. Ugyanakkor a tiszta és
tisztátalan állatok alapvető megkülönböztetése sosem függött a földi Szentély
lététől (1 Mózes 7. és 8. fejezete). Dániel Babilonban, távol a lerombolt
Jeruzsálemi templomtól, értette, hogy a tisztátalan állatok fogyasztása
ellentmondásba kerülne Istennek szentelt életével (Dn 1. fejezete). Éppúgy
ahogyan Dániel szent volt, minden kereszténynek, minden korban és az élet
minden területén szentnek, Krisztusban megszentelt embernek kell lennie (1 Pt
1:15-16).
Egy forrást nem tudnak
megfertőzni az elhullott állatok (3 Mózes 11:36), mert a forrásból mindig
tiszta víz jön. Ugyanígy, amikor Jézus a földön járt, szabadon érintkezhetett
tisztátalan emberekkel, mert Ő maga a tisztaság, az élet és a gyógyulás forrása.
Krisztus bennünket is meg tud óvni az erkölcsi romlástól, amikor gyógyító
érintését a bűnbeteg világ számára közvetítjük.
Roy Gane
Andrews
University
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése