Vajon el tudjuk-e egyáltalán képzelni, hogy
milyen is lehet az, amikor egy egymilliós sereg támad ellenünk 300 harckocsival
megerősítve? Asának, Júdea királyának pontosan egy ilyen erejű hadsereggel
kellet szembenéznie. Jól felkészült a harcra. A városokat, egyiket a másik
után, falakkal, bástyákkal, zárakkal és rácsokkal ellátott kapukkal erősítette
meg. Még a magaslatokat és az idegen istenek oltárait is lerombolta, összetörte
a bálványoszlopokat, és kivágta az Asera-oszopokat. Vajon elegendő volt mindez?
Olvassuk el figyelmesen ezt a csodálatos
imát: „Ó Urunk! Senki sem segíthet rajtunk, egyedül csak te! Te meg tudod
segíteni a gyengét épp úgy, mint az erőset - segíts most rajtunk, Örökkévaló
Istenünk! Csak benned bízunk, és a te nevedben megyünk e rettenetes sereg
ellen. Urunk, te vagy Istenünk, ne győzzön halandó ellened!" (11. vers
– Easy-to-Read Version).
Az egymillió alulmaradt. Ezt a történetet a
mi tanulságunkra őrizte meg a Biblia. „Asa imáját minden hívő keresztény
imádkozhatja. Mi is harcot vívunk, de ’nem test és vér ellen’, hanem ’erők és
hatalmak ellen, a sötétség világának urai és a gonoszság lelkei ellen, amelyek
a mennyei magasságban vannak’ (Ef 6:12). A élet harcában találkozhatunk az
igazság ellen felsorakozó gonosz erőkkel. Reménységünk nem emberben, hanem az
élő Istenben van. Teljes hittel és bizonyossággal számíthatunk arra, hogy Isten
egyesíti hatalmát az emberi eszközök igyekezetével neve dicsőségére.
Igazságának fegyverzetében győzhetünk minden ellenségen” (Ellen G. White: Próféták és királyok. Budapest, 1995,
Advent Kiadó. 111. oldal).
A mai nap a te győzelmed napja. Mondd el Asa
imáját és higgy!
Scott Griswold lelkipásztor
Mission Mobilizer
ASAP Ministries
Fordította: Liebhardt László
4 Mózes 5
Isten Izraelnek adott törvénye, nem csak arra összpontosított,
hogy hogyan közelítsék meg Őt. Isten szentsége megkövetelte a nép szentségét
is. Mózes negyedik könyvének ötödik fejezete a „szentség” két típusát említi
meg. Izrael táborának higiéniai szempontból tisztának kellett lennie. A
ragályos betegségekben szenvedőket, a különböző folyásokban szenvedőket, és
azokat, akik halottat érintettek, ideiglenesen kizárták a táborból, hogy ne
terjesszék másokra is a betegséget. A tábornak szabadnak kellett lennie az
érzelmi szenvedéstől is. Példának okáért: a „féltékeny férj” rituáléja válaszol
arra a magatartásra, ami tönkreteheti a házaspár egymás iránti szerelmét, hiszen
az szent és sérthetetlen.
Isten jelenléte száműz mindenféle tisztátalanságot. Ez az, amiért
az Újtestamentumban Krisztus nem vonakodott megérinteni a leprás embert, a
vérfolyásos asszonyt és a halottat. Érintésében és tetteiben gyógyító hatalom
volt. Magatartásával arról tett bizonyságot, hogy teljes tiszteletben tartja a
mózesi törvényeket, nem pedig arról, hogy tagadja azokat. Jézus maga volt az
élő szentély a zsidó nép között. Bemutatta a szentség erejét és hatalmát
mindenféle gonoszsággal szemben. Krisztust elragadták és keresztre feszítették
gonosz emberek, mert nem akartak szembenézni Isten szentségével.
Ahogy egyre közelebb kerülünk Jézushoz, és szívünket kitárjuk
Isten szentsége előtt, egyre többet meglátunk saját gyengeségünkből és
bűnösségünkből, és abból, mennyire szükségünk van egy szerető Megváltóra,
szentsége mind közelebb von bennünket Hozzá.
Mark Sheffield
Southern Adventist University
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése