Júda királyának, Abijjának 400 ezer bátor
harcosa volt. Ez elégnek tűnt, de Izrael királya, Jeroboám 800 ezer fős
sereggel szállt szembe vele. Az esély kettő az egyhez volt.
Abijjá király a Cemáraim-hegyen állt fel és
figyelmeztetésül így kiáltott ellenségeinek: „Mi hűségesek voltunk Istenhez, ti
pedig engedetlenek.” „ Miénk az élő Isten és az Ő hatalmas temploma. Nektek
aranyborjúitok vannak.” „Nálunk vannak a léviták. A ti papjaitok értéktelen,
jellemtelen emberek, akik tisztségüket úgy vásárolták.”
Ez jól hangzott, de a figyelmeztetések és a
sugalmazás nem változtatott az esélyeken. Míg Abijjá beszélt, Jeroboám
rejtőzködő csapatokat csempészett a júdaiak vonalai mögé. Egyszerre csak be
voltak kerítve, minden visszavonulási lehetőségtől elvágva.
Semerre nem volt menekülő út, csak fölfelé. „Az
Úrhoz kiáltottak” (14. vers). A hitkapcsolatból kiáltás fakadt. „Amikor
Júda férfiai kiáltottak, megverte az Isten Jeroboámot és az egész Izráelt
Abijjá és Júda előtt… Isten a kezükbe adta őket… mert ők az Úrra, őseik
Istenére támaszkodtak” (15-18. vers).
Milyenek a te esélyeid? Menekülési útvonal
nélkül bekerítenek a gondjaid? Minden terved és elképzelésed hiábavalónak
tűnik? Tekints fel! Isten kész megszabadítani bárkit, aki Őbenne bízik.
Scott Griswold lelkész
Mission Mobilizer
ASAP Ministries
Mission Mobilizer
ASAP Ministries
Fordította: Csala Beáta
4 Mózes 4
Hitetlen emberek – sőt még egyes keresztények is – egy
követelőző Isten portréjaként látják az izraelita istentiszteleti rendszert. A
bűnösnek lábujjhegyen kell Körülötte járnia, ha pedig nem így tesz, akkor
halállal lakol. Mózes negyedik könyvének negyedik fejezete leírja, milyen
különleges gondossággal bántak a léviták a szent dolgokkal, amelyekhez nem
érhetett hozzá bárki, csak az, aki erre felhatalmazást kapott.
Egyes emberek számára az „istenfélelem” azt jelenti, hogy
rettegnek Isten hatalmától, de a Szentírás világossá teszi azt, hogy Istennek a
szent dolgokhoz való gondos viszonyulása sokkal többet jelent, mint isteni
büntetést.
Ábrahám és Abimélek története segít ezt megértenünk. Ábrahám
hazudik Abiméleknek Sárával kapcsolatosan, hiszen azt állítja, hogy Sára nem a
felesége, hanem a húga, így Abimélek házához viszi őt, de Isten figyelmezteti a
királyt, hogy ne érintse. A házassági kötelék szent, és Isten törvénye
védelmezi azt, ami szent. Ölni annyit jelent, mint hozzányúlni az emberi
lélekhez, amelynek örök értéke van. Kívánni annyit jelent, mint törvénytelen
gondolattal hozzáérni ahhoz, ami a másé. A hazugság a bizalom kötelékének a
megsértése.
Amikor egyének nem ismerik fel azt, hogy Isten és azok a dolgok,
amelyek Őt jelképezik szentek, tulajdonképpen önmaguknak és másoknak ártanak.
Nyissa meg Isten a mi szemünket, hogy meglássuk azt ami szent és éljünk az Ő
törvényének oltalmában!
Mark Sheffield
Southern Adventist University
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése