Tegnap 54 igeversen
keresztül olvastuk a neveket, ma további
55 igeversen keresztül. Ne felejtsük el, hogy Isten kezének vezetését követjük, és ez a mi lelki családfánk. Ha kicsit mélyebben tanulmányozzuk a
fejezetet, Isten jellemét látjuk kirajzolódni. Íme három
név, melyeken megakadt a szemem a 2. fejezetben, emlékeztetve az Ő ítéletére, felelősségre vonására és jóságára.
A 3.
versben az írnok meglehetősen
tárgyilagos módon írja le a történetet.
Ér annyira gonosz volt Isten szemében, hogy az Úr megölte Őt. Képzeld el azt a gonoszságot, amiért
Isten egyszerűen eltöröl valakit a Föld színéről!
A 7.
versben, Ákán – akit Józsué
könyve 7. fejezetből ismerhetünk –, lopott
a Jerikóban kiirtandó javakból, így ő és
családja fizette meg ennek árát.
A történelemben feljegyzett eset arra figyelmeztet bennünket, hogy még egy kis bűn is képes szó szerint elpusztítani a családunkat.
A 34.
és 35. versekben azt találjuk, hogy
valaki adoptálással kerül be a vérvonalba. Mivel én is örökbefogadott
gyerek vagyok, és csak lányaim
születtek, én magam különösen szeretem
ezt a részét az olvasmányunknak.
Sésánnak is csak
leányai voltak. Nem voltak fiai,
akik továbbvihették volna a vérvonalat. Így vette Jarhát, az egyik szolgáját,
fiává tette, örökbe fogadta őt,
hozzáadta a lányát és így lett örököse. Jarhának kivételes szolgának
kellett lennie, ha az a megtiszteltetés érte, hogy szolgából fiúvá
fogadták.
Ez a három név
mutatja, hogy megkapjuk tetteinkért a
különböző jutalmakat. Mit fogunk
ma cselekedni?
Christopher Beason
Network7 MediaCenter
Fordította: Baksa
Viktória
2 Mózes 31
Feltetted-e már valaha ezeket a kérdéseket? „Van-e elhívásom az
Úrtól? Mire hívott el engem az Úr?" Talán nem vagy prédikátor, tanár vagy
evangelizátor, de vágyakozol arra, hogy megdicsőítsd Istent és Neki szolgálj.
Ez a fejezet betekintést ad abba a témakörbe, hogy mit jelent az Istentől való
elhívás. Isten ezt mondta Mózesnek: „név
szerint meghívtam Bésaléelt, a Húr fiának Urinak fiát ... és betöltöttem őt
Istennek Lelkével." Figyelemre méltó, hogy ez az első alkalom a
Szentírásban, amikor azt mondja, hogy Ő elhív valakit, és a harmadik alkalom,
amikor az Ószövetség az „Isten Lelke" kifejezést használja. Az első utalás
Mózes első könyve 1. fejezet 2. versében található, ahol arról olvashatunk,
hogy az Isten Lelke a teremtéskor a vizek felett lebegett. A második, amikor az
egyiptomi fáraó kijelenti, hogy József egy olyan férfiú, akiben „Isten Lelke van" (1Móz 41:38). De
itt, Mózes második könyve 31. fejezetében a Teremtő első alkalommal használja
ezt a kifejezést, hogy elmagyarázza, miként fogja betölteni Bésaléelt az „Isten Lelkével" (2 Móz 31:3), hogy
megalkossa, megformázza a Szentélyt és berendezéseit „bölcsességgel, értelemmel és tudománnyal minden mesterséghez."
Láthatjuk, hogy Isten nemcsak lelkészeket, tanítókat és
evangelizátorokat hív el, hanem minden gyermekét, hogy használják tálentumaikat
és képességeiket, amelyeket Ő adott Lelke által, hogy mindent megtegyenek, amit
Ő parancsolt (6. vers). Isten keresi a művészeket és mesterembereket, hogy a
művészetek és a média által közvetítsék Isten üzenetét a világnak; építészeket,
hogy olyan imaházakat építsenek, ahol az emberek megismerhetik őt, és
iskolákat, amelyek előmozdítják az ő munkáját fiatalok életében; orvosokat,
ápolókat és egészségügyi szakembereket, hogy gyógyítással szolgálják az
embereket. Ő a bölcsesség, ismeret és szakértelem forrása, amelyet szakmáinkban
megszerzünk; és Ő a forrása a megvalósítás képességének is. Isten azt kéri
tőled, dolgozz az Ő országáért, hogy felkészíts másokat a Vele való
találkozásra, hiszen Ő nemsokára eljön, hogy hazavigyen bennünket!
Michael Hasel
Southern Adventist University
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése