Hogyan oldjuk
meg a problémákat? Saját eszközeinkkel, vagy mások segítségére támaszkodva, esetleg Isten segítségét kérve? Áház nyilvánvalóan nem
kérte Isten segítségét, amikor szembekerült
a szíriai király és Izrael inváziójával,
hiszen az Ő támogatása Asszíria
királyától érkezett. Mi volt az
ár, amit meg kellett fizetnie?
„És fogta Áház az Úr
házában és a királyi palota kincstárában található ezüstöt és aranyat, és
elküldte ajándékul Asszíria királyának” (8. vers – új prot. ford.). Az ezüst és arany nem
az övé, hanem Istené volt, Áház pedig nem félt használni
azokat. Vajon nem érzett félelmet
az Isten iránt?
Áház elidegenedését
Istentől tovább szemlélteti az az eset,
amikor oltárt épített, éppen olyat, amilyet Tiglat-Pileszer, az
asszír király használt. Miért
épített egy ilyen oltárt, ha már volt egy
oltár az Isten templomában? Valószínűleg
ugyanolyan győzelmet akart aratni, mint az asszír király, de egy
hamis oltár építése biztosan nem hozott neki
győzelmet.
Istentől való
elidegenedésünk
gyakran kis lépésekkel indul, és a sátán a megtévesztés mestere, aki
rávesz minket arra, hogy távolodjunk el Istentől.
Már egy-két kis lépés itt meg ott, végül
teljes elidegenedéshez vezet Istentől. Az egyetlen módja,
hogy szilárdan megállhassunk, ha Isten védelme alatt maradunk,
és folyamatosan szoros kapcsolatot
ápolunk Vele.
Daniel Jiao
Kínai Unió Misszió
Kínai Unió Misszió
Hong
Kong
Fordította:
Baksa Viktória
2 Mózes 20
Az emberiségnek a
Sínai-hegyen adott Tízparancsolatot Isten saját maga mondta el, és saját kézzel
írta le. Döntő és meghatározó pillanathoz érkezik itt a történelem. Isten az erkölcsi törvény átadásával fejezi
ki isteni természetét. Mindezt félelmetes mennydörgés, villámlás és trombitaszó
közepette teszi, hogy minden jelenlévő számára egyértelmű legyen, hogy a
hatalmas és élő Isten műve ez. Az Ő törvényének gyökere a szeretet, az Isten
iránti szeretet, amely alapként szolgál az egymás iránti szeretethez is. A
törvényadás éppen annyira tanúskodik Isten kegyelméről és irgalmáról, mint az
egyiptomi szolgaságból való szabadítás, mivel Isten itt azt mutatja meg a
megváltottainak, hogyan éljenek. A
„szövetség tábláinak” (5Móz 9:9-11) a frigyláda fedele alá helyezése annak
jele, hogy azok valóban a szövetség alapját képezik.
A szövetség
kapcsolatot és lelki közösséget is magába foglal. Valódi kapcsolat és közösség
nem jöhet létre két egyén között a kapcsolatot meghatározó normarendszer
nélkül. Az első négy parancsolat az Istennel való kapcsolatunkat határozza meg,
míg a következő hat az egymással való kapcsolatunkat. Az Istennel és az Ő – életünkben
megjelenő – kegyelmével való kapcsolatunk határozza meg azt, mennyire vagyunk
képesek másokkal harmóniában élni. A szombatot Isten a hetedik napként
definiálja, amennyiben megpihenünk Nála, és újból megértjük és dicsőítjük Őt,
mint teremtő Istent. A szombat a szövetség örök jelképévé válik Isten és az Ő
népe között (2Móz 31:16-17). Aki az Isten által meghatározott módon, helyes
lelkületben tartja meg a szombatot, azt fejezi ki, hogy ő, mint megmentett áll
kapcsolatban Istennel.
Michael Hasel
Régészeti tanszék
Southern Adventist
University
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése