"Szeretlek, Uram, erősségem!" (1.
vers). Ebben a versben a szeretetet jelentő héber szó, egy nagyon gyöngéd
kifejezés. Egy túláradó szeretetet jelent, amilyet a szerelmesek éreznek egymás
iránt, vagy az édesanyák éreznek újszülött csecsemőjük iránt. Dávid ilyen
szeretettel szerette Istent, és ilyen szeretettel szeret bennünket az Isten. És
te ilyen szeretettel szereted Istent?
Az este, amikor elaltattam a kisfiamat,
lehajoltam, hogy megpusziljam a homlokát. Olyan jó illata volt. Nincs olyan
illatszer, mint a kis csecsemőd feje, és mivel Simon 16 hónapos, tudtam, hogy
ezek a pillanatok nem tartanak soká. Talán az illatának a belégzése volt az az
eszköz, amely által megpróbáltam belekapaszkodni ezekbe a tökéletes és meghitt
pillanatokba, abba leírhatatlan érzésbe, amely azzal jár együtt, hogy először
vagyok anyuka. Annyira szeretem a kis fickót, hogy ha oda kellene adnom az
életem a megmentéséért, minden tétovázás nélkül megtenném.
Miközben a kis Simonnal otthon vagyok, a
férjem, akivel öt éve vagyunk házasok, hosszú útról érkezik haza a hajnali
órákban. Annak ellenére, hogy csak két napig volt távol, annyira szeretem, hogy
a szívem türelmetlen és azt akarja, hogy azonnal itt legyen. Annyira izgatott
vagyok, hogy nemsokára láthatom, hogy nem tudok elaludni, mielőtt megérkezne.
Dávid bensőséges és túláradó szeretettel szereti Istent, a tapasztatok miatt, amit együtt átéltek. Dávid tudta, hogy milyen az, amikor Isten a szabadítója. A 18. zsoltárral Istent dicsőíti, akinek végtelen hatalma megszabadította őt a szeszélyes Saultól. Dávid tudta, hogy milyen az, amikor egyedül Isten a mentőkötele, milyen az, amikor egyedül Isten irgalmára hagyatkozhat, milyen igazán szerelmesnek lenni Istenbe, és milyen Isten jelenléte és cselekedete életének legmélyebb pontján is. Tapasztalta, hogy milyen az Isten és az Ő Messiása, és tudta, hogy egy napon áldozati Bárány lesz.
Kész vagyok-e bevonni Istent életem minden
történésébe, úgy ahogy Dávid tette? Kész vagyok érte élni? Vágyom-e arra, hogy
minden lépésemmel az Ő lábnyomát kövessem, és hogy még többet kapjak szabadító
erejéből? Ha ez az én vágyam és a tied, akkor az Isten iránti szeretetünk egyre
meghittebb és egyre mélyebb lesz, ahogy az irántunk való szeretetének
megtapasztalása is.
Marla
Samaan Nedelcu
Doktorandusz
Andrews University
Doktorandusz
Andrews University
Ruth 4
Bár Mózes ötödik könyve 25:7-10 azt a szégyen-szertartást
írja le, ami akkor volt esedékes, ha egy közeli hozzátartozó nem akarta elvenni
az elhunyt személy feleségét, Boáz azonban nemesen cselekszik ebben az
helyzetben. Udvariasan elkéri a rokon saruját, hogy ezzel pecsételje meg az
egyezséget. Ahelyett, hogy a közeli rokont „a saruját lehúzó”-nak nevezné el, a
történet – igen tapintatosan – nem említi az illető nevét, hogy ezzel is Isten
vezetése kerüljön előtérbe a döntésben. Urunk jósága nem munkálja senki kárát!
A történet kimenetele két okból is egyedi. Először is,
Ruth gyermekének születésekor az asszonyok Naominak gratulálnak. Ez csak addig
tűnik furcsának, míg eszünkbe nem jut, hogy az elbeszélés az ő keserű
reménytelenségével kezdődött. Erre a történetre éppúgy illene a Naomi könyve
megnevezés is!
Másodszor, az árpa bőséges aratásának előképe, ami az
előző fejezetek végén újra és újra feltűnik, itt teljesedik be, hiszen utód
születik Dávid vérvonalába. Ez pedig Krisztushoz, a mi Urunkhoz vezet – ahogy
azt mindenki tudja, aki tanulmányozta már a próféciákat. A szerelmes mesék
„boldogan éltek, míg meg nem haltak” befejezésétől eltérően Ruth története az
eljövendő Messiás ígéretével bátorítja az olvasó lelkét. Egy novella sem
végződik az irodalomban ilyen izgalmasan, vagy éppen – a prófécia ígérete
feletti – ekkora örömujjongással!
Jan Haluska
Southern Adventist University
Fordította: Rajki Dávid
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése