Dávid az Úrnál keres menedéket és újra
szabadításért kiált. Most azonban Dávid ártatlannak tűnik és szabadulásért
könyörög, egyébként az ellenségei széttépnék őt mint az oroszlán és
szétszaggatnák őt, ha vétkes lenne (2-4. vers). Dávid ártatlannak tűnik és
Istent kéri, hogy ítélje meg őt (9. vers). Ha jogtalanuk üldözik, előrántja
titkos fegyverét, a pajzsát - az Urat, "aki megszabadítja az igazszívűeket" (11. vers). Azok számára,
akik nem térnek meg, Isten megélesíti kardját, és kifeszíti íját, előkészíti
halálos fegyverét és készenlétbe helyezi tüzes nyilait (13-14. vers). Dávid
arra a végkövetkeztetésre jut, hogy azokra, akik bajt okoznak másoknak,
visszaszáll a nyomorúság (17. vers).
Dicsőítsük ma azért az Urat, mert igaz bíró
és hatalmas harcos, aki véget vet a gonoszok erőszakoskodásának, és oltalmába
vonja az igazakat. Ámen.
Jackie O Smith
Kommunikációs vezető
Generál Konferencia Lelkészi Osztálya
Kommunikációs vezető
Generál Konferencia Lelkészi Osztálya
Bírák 14
Ez a fejezet elénk tárja Sámson jellemét, és megalapozza
egész további életének történetét. Sámsont indulatai vezérlik, testileg erős
ugyan, de lelkileg gyenge. A szándéka, hogy egy filiszteus nőt vegyen
feleségül, ellenkezik mind szülei kívánságával, mind a bibliai törvénnyel, mind
a saját, Istennek szentelt názir státuszával. Sámsonnak azonban ezek az áldások
mind nem számítanak, csak az érdekli, ami a szemének tetszik (3. vers).
Isten már születésétől fogva
olyan szabályrendszert adott Sámson életébe, ami fegyelemre és önuralomra
tanította őt. Egy olyan személy számára, aki elég erős volt ahhoz, hogy puszta
kézzel széttépjen egy vadállatot (6. vers), a mértékletesség és az önuralom
elmulaszthatatlanul megtanulandó leckék voltak. Ennél is fontosabb azonban,
hogy Izrael bírájaként és megszabadítójaként Sámson népének lelki vezetője
volt. Míg mindenki úgy tett, ahogy saját maga jónak látta, addig Sámsonnak úgy
kellett tennie, ahogy azt Isten jónak látta és egyesítenie kellett Izraelt az
Úrért. Sajnos pont a szemei azok („Láttam ... egy nőt”), amik miatt első
alkalommal elbukik elhívásának teljesítésében.
Az Úr mégis Sámson által viszi
véghez akaratát, az ő gyenge jelleme ellenére is. Az Úr
Lelke kétszer is rászáll, és erőt ad neki bámulatos tettek véghezvitelére. Ez,
a Sámson és a filiszteusok közti, kezdeti összetűzés előrevetíti azokat az
eseményeket, amik által az Úr a szabadításról gondoskodik az Ő népe számára.
Sámson törvénytelen bizalmaskodása a filiszteusokkal azonban végül a saját
vesztét okozza majd.
Istennek célja van az életünkkel.
Sámson tudatában volt a saját elhívásának, de ez a tudat nem befolyásolta
abban, hogyan élte az életét. Mennyivel többet tudott volna Isten Sámsonon
keresztül elérni, ha úgy dönt, hogy alárendeli az akaratát Neki! Nekünk is
megvan ez a döntési lehetőségünk ma: a szenvedélyeink rabjai legyünk, vagy
engedjük Istent, hogy szent edényekké formáljon minket Szentlelke számára.
Justo E. Moralis
Southern
Adventist University
Fordította:
Kóczián Károly
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése