2014. február 18., kedd

Mai szakasz: Énekek éneke 2

A második fejezet igen szemléletesen ábrázolja a Salamon és kedvese közötti szerelmet. Sulamit a természet világából vett példákkal írja körül a Salamon iránt táplált szerelmes érzéseit (3. vers). Ellen White ezt az emberi intimitásra való vágyódást a Krisztussal való bensőséges kapcsolat iránti vágyra alkalmazza:

„Szükségünk van Isten állandó jelenlétére, a Krisztussal való személyes érintkezésre, hogy a Vele való közösségben időzzünk! Otthonunk gyermekei és iskolánk tanulói boldogok lesznek, ha a szülők és tanítók saját életükben tanulják meg azt a tapasztalatot, amelyet az Énekek Éneke így fejez ki:

Mint az almafa az erdőnek fái közt, olyan az én szerelmesem az ifjak közt. Az ő árnyékában felette igen kívánok ülni; és az ő gyümölcse gyönyörűséges az én ínyemnek. Bevisz engem a borozó házba, és zászló felettem a szerelme” (Előtted az élet. Budapest. 1992, Advent Kiadó. 259. oldal).

Sulamit az illő önmegtartóztatást is hangsúlyozza a kibontakozásban lévő szerelmi kapcsolatban, még hajadonsorban levő társainak: „Ne keltsétek, ne ébresszétek föl a szerelmet, amíg nem akarja [vagyis helyesebben a megfelelő időig] (7. vers – lásd még 3:5-öt és 8:4-et). A fejezet óv a „kis rókáktól” is (a kapcsolat potenciális akadályaitól - 15. vers) és kihangsúlyozza a kölcsönösséget a férfi és nő közötti kapcsolatban: „Az én szerelmesem enyém, és én az övé” (6. vers). Ezeket az elveket alkalmaznunk kell személyes életünkben.

„Atyám, segíts úgy kialakítani az értékrendemet, hogy naponta bensőséges kapcsolatot ápoljak szeretett házastársammal, ugyanakkor időt szánjak a szeretett Megváltómmal való szoros kapcsolatra is! Ámen.”

Richard M. Davidson
az ószövetségi írásmagyarázat professzora
Andrews University Theological Seminary 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése