2013. augusztus 24., szombat

Mai szakasz: Zsoltárok 17

Könnyű elismernem Isten szeretetét, amikor jól mennek dolgaim. Amikor a dolgok kezdenek elromlani, kezdem megkérdőjelezni azt, hogy Isten velem van. Amikor a szakmai vagy munkahelyi céljaim meghiúsulnak, és úgy tűnik, minden szétesik körülöttem, olyankor attól félek, hogy valamit nem tettem jól, vagy félreértettem Isten elhívását. Vagy talán csak szomorú vagyok, hogy azok az emberek, akiket tisztelek, szeretek vagy szeretném, ha a barátaim lennének, nem úgy reagálnak, ahogyan szerintem az megfelelő.

Bármi legyen a helyzet, ez a zsoltár tele van a legmegragadóbb emlékeztetőkkel, hogy Isten odafigyel rám. Azok a fordulatok, hogy "őrizz engem, mint szemed fényét, rejts el szárnyaid árnyékába", és az ígéretek, hogy "amikor felébredek, öröm tölt el, mert meglátom arcodat" felváltva jelennek meg a zsoltáros csüggedését kifejező gondolatokkal.

Annyira jó, hogy amikor megtapasztalom az élet küzdelmeit és félelmeit, belekapaszkodhatok ezekbe a szavakba, amelyek leírják Isten irántam való szeretetét. Hálás vagyok a zsoltárosnak, aki tudta, hogy mit jelent Isten oltalmában bízni, miközben elismerte, hogy vannak igazi félelmek és fájdalmak az életében.

Lisa Clark Diller
a Southern Adventist University
történelem és politikai tudományok karának tanszékvezetője

Ruth 3

A fejezet Naomi káprázatos tervével kezdődik. A titok, amit Naomi és Ruth Boázzal eljátszanak, telítve van az Istentől származó szeretettel. A zsidó menyasszonyoknál szokás volt, hogy az első éjszakán mint férjes asszony a férje lábainál aludjon, férje köntösének a szélével betakarva. Lopódzva elfoglalt helyével, Ruth házassági ajánlatot tesz Boáznak, de mert titokban tette, nem hozta Boázt zavarba, ha esetleg visszautasítaná. Boáz azonban ajándékként értékeli ezt az ajánlatot. Naomihoz hasonlóan őt is kétségek gyötrik, hogy valaha is megtalálja a boldogságot egy teljes családban. Jövője, Ruth jövője, és Naomi jövője, egy közös csoda része, amit egyikőjük sem tudott volna előre megjósolni. Az üzenet egyértelmű: Isten gondviselése egyvalaki iránt áldást hoz másoknak is. Ez a fejezet is bőséges aratással ér véget. A „hat mérték” árpa körülbelül 27 kilogrammot, vagy ennél is többet jelentett! Péter halakkal megrakott hajójához hasonlóan (János 21:6), ez a szakasz is arra emlékeztet minket, hogy Isten arra vágyik, annyi áldást árasszon ránk, amennyit csak el tudunk fogadni. Végül Naomi bölcsen azt tanácsolja Ruthnak, hogy várjon az isteni gondviselésre, amely nem siet, és nem is késik.
Jan Haluska
Southern Adventist University
Fordította: Rajki Dávid

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése