2013. július 14., vasárnap

Mai szakasz: Jób 18

Bildád el akarja mondani Jóbnak, hogy a bűnösöket nem csak a jövőben, de már a jelenben is utoléri a büntetés, és Jób egy közülük. Haragszik is rá, mivel Jób elutasítja az elismert tudományt és filozófiát, mivel nem tartja bölcsnek, és úgy ítéli meg, hogy nem érdemes azokra hallgatni. „Miért tartasz bennünket állatnak, és miért nézel ostobának?" – kérdezi Bildád (3. vers – új prot. ford.). Miért vagy haragban a barátaiddal? Talán el kellene hagynunk a földet miattad? (4. vers).

Bildád tovább folytatja, és azt kérdezi: Vagy talán csak a mennyei életre kellene figyelnünk az idők végén, és elfelejtenünk a jelenlegi valóságot, amiben itt és most élünk? A bűnös mécsesében ki kell aludnia a lángnak. Sötétség borítsa be sátrát, és erejének léptei rövidüljenek meg (5-7. versek). A bűnösre különböző csapdák várnak (8-10. versek). A környezete ellenséges lesz vele, rémület lesz úrrá rajta, teste szenvedni fog, és csapások várnak rá (11-12 versek).

Jób barátja, Bildád, tulajdonképpen nem másra gondol itt, mint az egyiptomiak – halállal kapcsolatos – felfogására. Ez az a folyamat, amin keresztül kell mennie az embernek, amint elhagyja a földet egy csónakban a napistennel, Ré-vel, hogy végighajózzon a mennyei Nílus útján. 12 kapun kell keresztüljutni, miközben szörnyek félemlítik meg. Éjfélkor, pontosan a földi Nílus felett, Ozorisz isten Kettős Igazság Csarnokában jelenik meg vizsgálati ítéletre, és várakozik a sorsát eldöntő tűzre. Bildád közben folytatja: amikor a bűnös ember meghal, „el kell szakadnia biztonságos sátrától, és oda kell lépnie a borzalmak királya elé" (14. vers). A Földön megfeledkeznek róla; nem említik nevét az utcákon; világosságból a sötétségbe kerül, és nem lehet már többé gyermeke (17-19 versek).

Bildád megpróbálja megfélemlíteni Jóbot a halottakkal kapcsolatos, pogány teológiával. Ez a jelenet horrorisztikus. „Bizony, így jár az álnokok hajléka, annak lakóhelye, aki nem akar Istenről tudni" (21. vers). Az egyiptomi ka – vagyis a lélek – halál utáni életének ezen borzalmas bemutatása teljes ellentétben all Jób felfogásával.


Szerető Istenünk!
Hazugságok vesznek körül minket, amiket azok állítanak, akik nem olvassák a Te Igédet figyelmesen. Bildád nézete a halál utáni gyötrelmes életről hasonlít a mai modern nézetekhez. De kérünk, emlékezz meg rólunk második eljöveteledkor, amelyben Jób is hitt. Lehet hogy még előtte nyugalomra térünk, de lehet, hogy élve érjük meg azt a napot, és a feltámadás reggelén csatlakozunk a többiekhez. Továbbá szeretnénk Krisztusban, a mi Igazságunkban lakozni, Aki jövőbeni szabadulásunk záloga. Ezt kérjük Tőled alázatos szívvel. Ámen.
Koot van Wyk
Kyungpook Nemzeti Egyetem
Sangju, Dél-Korea

Fordította: Rajki Dávid

Józsué 7

„Senki sem egy különálló sziget” – írta John Donne (1572-1631) Azt a tanulságot lehet levonni ebből a rövid kis idézetből, hogy egy ember meggondolatlan döntései és tettei nem csak önmagára, de másokra is negatív hatással vannak. Ákán önös érdekeit másoké fölé helyezte; ez a döntése harminchat katona életébe került és nagy szégyent hozott Isten ügyére.

Az önzés hatással van az emberi lélekre, és ebben a korban, amikor sokan a késleltetett jutalmazást betegségnek tartják, az emberek könnyen beleesnek abba a hibába, hogy racionalizálják saját döntéseiket annak érdekében, hogy megtehessenek bármit, amit csak akarnak, függetlenül attól, hogyan érint az másokat.

De az igazi megújulás és a Szentlélektől ihletett reformáció átalakítja a gondolatainkat, hogy Krisztus gondolatait tükrözzék. Ami bűnös természetemnek vonzó volt, ma már nem fontos. Végcélom az, hogy kedves legyek Istennek, Aki engem megteremtett és áldás legyek másoknak, akik az én testvéreim Krisztusban.

Willie Edward Hucks II
Associate Ministerial Secretary
General Conference

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése