2013. március 22., péntek

Mai szakasz: 1 Krónikák 2


Tegnap 54 igeversen keresztül olvastuk a neveket, ma további 55 igeversen keresztül. Ne felejtsük el, hogy Isten kezének vezetését követjük, és ez a mi lelki családfánk. Ha kicsit mélyebben tanulmányozzuk a fejezetet, Isten jellemét látjuk kirajzolódni. Íme három név, melyeken megakadt a szemem a 2. fejezetben, emlékeztetve az Ő ítéletére, felelősségre vonására és jóságára

A 3. versben az írnok meglehetősen tárgyilagos módon írja le a történetet. Ér annyira gonosz volt Isten szemében, hogy az Úr megölte Őt. Képzeld el azt a gonoszságot, amiért Isten egyszerűen eltöröl valakit a Föld színéről!
A 7. versben, Ákán – akit Józsué könyve 7. fejezetből ismerhetünk –, lopott a Jerikóban kiirtandó javakból, így ő és családja fizette meg ennek árát. A történelemben feljegyzett eset arra figyelmeztet bennünket, hogy még egy kis bűn is képes szó szerint elpusztítani a családunkat.

A 34. és 35. versekben azt találjuk, hogy valaki adoptálással kerül be a vérvonalba. Mivel én is örökbefogadott gyerek vagyok, és csak lányaim születtek, én magam különösen szeretem ezt a részét az olvasmányunknak. Sésánnak is csak leányai voltak. Nem voltak fiai, akik továbbvihették volna a vérvonalat. Így vette Jarhát, az egyik szolgáját, fiává tette, örökbe fogadta őt, hozzáadta a lányát és így lett örököse. Jarhának kivételes szolgának kellett lennie, ha az a megtiszteltetés érte, hogy szolgából fiúvá fogadták.

Ez a három név mutatja, hogy megkapjuk tetteinkért a különböző jutalmakat. Mit fogunk ma cselekedni?

Christopher Beason
Network7 MediaCenter
Fordította: Baksa Viktória

2 Mózes 31

Feltetted-e már valaha ezeket a kérdéseket? „Van-e elhívásom az Úrtól? Mire hívott el engem az Úr?" Talán nem vagy prédikátor, tanár vagy evangelizátor, de vágyakozol arra, hogy megdicsőítsd Istent és Neki szolgálj. Ez a fejezet betekintést ad abba a témakörbe, hogy mit jelent az Istentől való elhívás. Isten ezt mondta Mózesnek: „név szerint meghívtam Bésaléelt, a Húr fiának Urinak fiát ... és betöltöttem őt Istennek Lelkével." Figyelemre méltó, hogy ez az első alkalom a Szentírásban, amikor azt mondja, hogy Ő elhív valakit, és a harmadik alkalom, amikor az Ószövetség az „Isten Lelke" kifejezést használja. Az első utalás Mózes első könyve 1. fejezet 2. versében található, ahol arról olvashatunk, hogy az Isten Lelke a teremtéskor a vizek felett lebegett. A második, amikor az egyiptomi fáraó kijelenti, hogy József egy olyan férfiú, akiben „Isten Lelke van" (1Móz 41:38). De itt, Mózes második könyve 31. fejezetében a Teremtő első alkalommal használja ezt a kifejezést, hogy elmagyarázza, miként fogja betölteni Bésaléelt az „Isten Lelkével" (2 Móz 31:3), hogy megalkossa, megformázza a Szentélyt és berendezéseit „bölcsességgel, értelemmel és tudománnyal minden mesterséghez."

Láthatjuk, hogy Isten nemcsak lelkészeket, tanítókat és evangelizátorokat hív el, hanem minden gyermekét, hogy használják tálentumaikat és képességeiket, amelyeket Ő adott Lelke által, hogy mindent megtegyenek, amit Ő parancsolt (6. vers). Isten keresi a művészeket és mesterembereket, hogy a művészetek és a média által közvetítsék Isten üzenetét a világnak; építészeket, hogy olyan imaházakat építsenek, ahol az emberek megismerhetik őt, és iskolákat, amelyek előmozdítják az ő munkáját fiatalok életében; orvosokat, ápolókat és egészségügyi szakembereket, hogy gyógyítással szolgálják az embereket. Ő a bölcsesség, ismeret és szakértelem forrása, amelyet szakmáinkban megszerzünk; és Ő a forrása a megvalósítás képességének is. Isten azt kéri tőled, dolgozz az Ő országáért, hogy felkészíts másokat a Vele való találkozásra, hiszen Ő nemsokára eljön, hogy hazavigyen bennünket!

Michael Hasel
Southern Adventist University

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése