2014. május 12., hétfő

Mai szakasz: Jeremiás 11

Mindnyájunknak vannak szerettei, akikért rendszeresen imádkozunk. Én magam is évek hosszú során át könyörögtem legközelebbi családtagjaim és barátaim üdvösségéért. Mindennél jobban vágytam arra, hogy elfogadják Jézust, és ott lehessenek velem együtt az új Földön. Egyesek közülük átadták életüket Jézusnak és fejlődő kapcsolatot tartanak fenn Vele, a többiek viszont továbbra is ragaszkodnak világi útjukhoz.

Egy idő után kételyek merültek fel bennem, vajon érdemes-e továbbra is imádkozni értük. Feltettem magamnak a kérdést, amiről talán már te is gondolkodtál: Lehetséges-e, hogy vannak imák, amikre Isten nem képes válaszolni?

Érdekes megfigyelni, hogy Isten világosan megmondta Jeremiásnak, hogy ne töltse többé az idejét az izraelitákért való imával. Így szólt hozzá: „Te pedig ne imádkozz ezért a népért, és ne mondj értük esdeklő imádságot! Nem hallgatom meg őket, amikor segítségül kiáltanak hozzám a veszedelem miatt!” (14. vers – új prot. ford.)

Miért mondana ilyet Isten? Néhány igeverssel korábban megtaláljuk a választ: „De nem hallgattak és nem figyeltek rám, hanem mindenki a maga megátalkodott gonosz szíve szerint élt.” „Visszatértek őseik korábbi bűneihez, akik nem voltak hajlandók hallgatni igéimre, más isteneket követtek, és azokat tisztelték. Izráel és Júda háza megszegte a szövetséget, melyet őseikkel kötöttem” (8, 10. vers).

Isten választott népe – bár a törvény, és Ura akaratának teljes birtokában volt – kitartóan haladt az engedetlenség ösvényén, és saját vágyait követte. Isten nem tudta rávenni őket, hogy Őt kövessék, következésképpen nem tudott tovább együtt dolgozni velük. Ezért mondta Jeremiásnak, hogy ne imádkozzon értük.

Ám ettől függetlenül nem vetette el őket, és a mi szeretteinket sem veti el. Isten ezt üzente Jeremiáson keresztül az izraelitáknak: „Hallgassatok szavamra, és teljesítsétek mindazt, amit én parancsolok nektek! Akkor népem lesztek, én pedig Istenetek leszek” (4. vers – új prot. ford.).

Ima: „Drága Istenem! Felemelem most Hozzád imában legközelebbi családtagjaimat és barátaimat. Egyesek közülük tudni sem akarnak Rólad, míg mások úgy gondolják, hogy megmentő kapcsolatban vannak Veled, pedig nem így van. Kérlek, hallgasd meg imámat, és mentsd meg őket! Mutasd meg nekem, ahogy Jeremiásnak is megmutattad, miként segíthetek nekik abban, hogy üdvösséget nyerhessenek! Ámen.”

Andrew McChesney
Oroszországban élő újságíró


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése