2014. május 8., csütörtök

Mai szakasz: Jeremiás 7

Egyik reggel lassan felébredtem és korábban kezdtem magamhoz térni, mint általában. Próbáltam kitalálni, mennyi lehet az idő. A moszkvai lakásom hálószobájában még sötét volt. Nem hallatszott madarak vagy a szomszédok hangja. Végül ránéztem a karórámra, hajnali 4:10 volt. Sóhajtottam. Miért ébredek fel ennyire korán – és érzem magam ennyire kipihentnek – amikor még két órát alhattam volna? Aztán arra gondoltam, talán Isten adott nekem esélyt, hogy egy kis plusz időt töltsek Vele.

Az egyik kedvenc igeversem Ézs 50:4, ezt mondja: fölserkenti minden reggel, fölserkenti fülemet, hogy hallgassak, miként a tanítványok.” Tetszik az elgondolás, hogy Isten finoman felébreszt, hogy időt töltsek Vele, és tanítson.

De mi van, ha mi nem figyelünk? Isten megdorgálta az izraelitákat, amiért elutasították a Vele töltött időt. Azt mondja a 13. versben: „szüntelen szóltam, és szóltam ti néktek, de nem hallottátok, és kiáltottam néktek, de nem feleltetek”. Mivel az izraeliták kitartottak bűnös cselekedeteikben, Isten azt mondta, elveti őket a színe elől (15. vers).

Összefüggés van az Istennel töltött idő és a gonosz elkerülése között. Több idő Istennel, és kevesebb jut a bűn fontolgatására és az „ellenséggel” való kapcsolatra. Megvannak az alvás előnyei, de az alvás semmi, összehasonlítva a Teremtővel, Mennyei Atyánkkal töltött minőségi idővel.

Imádságom: „Drága Istenem, ébressz fel minden reggel, hogy plusz időt töltsek Veled. Talán időnként álmos vagy nyűgös leszek, de tudom, hogy néhány ráadás perc Veled megváltoztatja ezt. Ámen.”
                                     
Andrew McChesney
Oroszországban élő újságíró
Fordította: Kóczián Ágnes


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése