2014. május 17., szombat

Mai szakasz: Jeremiás 16

Amikor elkezdtem keresni Isten akaratát az életemben, az első néhány hétben kíváncsian üdvözöltek az emberek a gyülekezetben.
„Hogy hívnak?” „Honnan jöttél?” „Mennyi idős vagy?” „Nős vagy?”

Amikor megállapították, hogy 33 éves vagyok, és egyedülálló, a kérdés még határozottabb lett. „Hogy lehet, hogy 33 évesen még nem vagy nős?”
Elmagyaráztam nekik, jó hogy egyedülálló vagyok, hiszen még csak most kezdtem Istent igazán keresni és valószínűleg nagy gondokkal szembesülnék, ha házasságban élőként kezdeném ezt a kalandot, nagy valószínűséggel egy nem keresztény feleséggel oldalamon.

Ez a válasz megnyugtatta barátaimat. Mintegy 6 hónapra. Akkor így szóltak: „Hiszen már hat hónapja jársz a gyülekezetbe. Ennyi idő bőven elég egy jó, keresztény feleséget találni!” Azóta majdnem egy évtized telt el, és én még mindig egyedülálló vagyok. Úgy hiszem Isten akarata életemben ugyanolyan világos, mint Jeremiáséban volt.

„Majd szóla az Úr nékem, mondván: Ne végy magadnak feleséget, és ne legyenek fiaid és leányaid ezen a helyen”  (Jer 16:1-2). Isten bővebben is elmagyarázta Jeremiásnak, hogy miért ne házasodjon meg. Mert szörnyű vég vár minden szülőre és minden gyermekre azon a földön. „Halálos betegségben halnak meg, nem gyászolják meg, és nem temetik el őket, trágyává lesznek a föld színén. Fegyver és éhínség miatt lesz végük, holttestük pedig az ég madarainak és a föld vadállatainak lesz az eledele” (4. vers – új prot. ford.).

Nos, nem tudom, meddig akarja Isten, hogy egyedülálló maradjak. Azt sem tudom, hogy nőtlenségem valami szörnyűségtől óvja-e meg lehetséges családomat. Azt azonban tudom, annak ellenére, hogy Isten nem tárta fel gondolatait előttem, terve van velem, ahogy Jeremiással is volt.

Emlékszel, mit olvastunk Jeremiás könyvének első fejezetében? „Mielőtt az anyaméhben megalkottalak, [már] ismertelek, és mielőtt az anyaméhből kijövél, megszenteltelek; prófétának rendeltelek a népek közé” (Jer 1:5). Isten már ismert bennünket, mielőtt magzattá fejlődtünk volna édesanyánk méhében. Isten már születésünk előtt megáldott bennünket és elhívott, hogy a bűnbánatról és az Ő eljövetelének reményéről szóló üzenetet másokkal is megosszuk.

Imádságom: Drága Istenem! Lehet, hogy nem mindig ismerem tervedet, de tudom, hogy van terved velem. Tarts meg engem a Te akaratodban akár egyedülálló vagyok, akár házas, elvált, vagy özvegy. Arra vágyom, hogy megtaláljam és a Te dicsőségedre végrehajtsam a számomra készített tervedet. Ámen.

Andrew McChesney
Oroszországban élő újságíró
Fordította: Csala Beáta


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése