2014. november 11., kedd

Mai szakasz: Máté 10

Volt már veled úgy, hogy várakozással tekintettél egy olyan út elé, ahol kis székeken ülve, síneken felkaptatva jutsz a magasba, hogy onnan éles kanyarok közt zuhanj újra lefelé? Ezt nevezik hullámvasútnak. Még mindig emlékszem az első ilyen élményemre gyerekkoromból. Sorban álltam és vártam, hogy én következzek. Izgatott voltam és egy kicsit ideges. Az izgalom érzelmi hulláma azonban sokkal erősebb volt a féleleménél. A félelem csak később jött.

Emlékszem, hogyan szálltunk be, hogyan csatoltak be minket, hogyan indultunk el felfelé, egyre magasabbra és magasabbra. A végén olyan magasan voltunk, hogy úgy éreztem, meg tudom érinteni az eget. Be kell vallanom, abban a pillanatban azt kívántam, hogy valaki állítsa le a menetet és vigyen vissza engem a földre. De úgy látszott, senkit nem érdekeltem. Sosem fogom elfelejteni, ahogyan elöntött a félelem, mikor lefelé száguldottunk. Úgy tűnt, bele fogunk ütközni a földbe.

Jézus tanítványai valami hasonlót éhettek át. Lelkileg egyre magasabbra és magasabbra jutottak. Különleges feladatokhoz kaptak megbízást és erőt: betegek meggyógyításához, leprások megtisztításához, halottak feltámasztásához és démonok kiűzéséhez (8. vers). És akkor, hirtelen azt közölte velük Jézus, hogy nem mindig lesz azonban ez így. Üldöztetés vár rájuk, meg fogják verni őket, ki fogják őket űzni a zsinagógákból, a saját rokonaik fogják őket üldözni (16. vers).

Mikor ma a kereszténységről beszélünk, hajlamosak vagyunk Jézus követésének fontosságát lebecsülni. Gyakran beszélünk a keresztény élettel járó számos áldásról, szólunk a végső jutalomról: a mennyről. Jézus ezen üzenete azonban más jellegű. Azt mondta, hogy a keresztény élet nem csak egy gyönyörű és örömteli utazás, hanem olyan, mint a fent említett menet a hullámvasúton, és mint a tanítványok élete. Lehet, hogy először izgatottak vagyunk, de azután jön a félelem, amikor fájdalmakon és szenvedéseken megyünk át. Utálhatnak és üldözhetnek, de néha ezt jelenti a keresztet hordozni és Jézust követni (38. vers).

Akkor viszont miért készek mégis a keresztények Jézusért szenvedni? A válasz a mi iránta való szeretetünk – mert Ő előbb szeretett minket (1Jn 4:19). Jézus igazi követői a világon mindennél és mindenkinél jobban szeretik Őt (37. vers).

Oleg Kostyuk
a Cross Connection c. műsor házigazdája
Hope Channel
Fordította: Kóczián Károly


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése