2014. november 17., hétfő

Mai szakasz: Máté 16

Jézus szoros kapcsolatban volt a tanítványaival, de az Ő szolgálatában gyakran a nagyobb képre kellett összpontosítania. Küldetése teljesítésében a mennyei Atyjára kellett figyelnie, és ezt tették a tanítványok is. Jézus jellemét nemcsak a zsidó vezetők tesztelték, hanem a barátai is. Ő a mennyi Atyára összpontosított, és ezt kell tennünk nekünk is.

Naponta találkozom kisebb próbákkal, amelyek a tekintetemet mennyei Atyámra irányítják. Folyamatosan az idő szorításában élek, és türelemre van szükségem, amikor munkámat szervezem, a háztartást vezetem, a gyermekekkel foglalkozom, amikor megpróbálok minőségi időt tölteni a férjemmel és egy kis csendre lelni önmagam számára, hogy egy kicsit megálljak és gondolkodjak. Például ma délután dolgozatokat javítottam, amikor odajött hozzám a kisfiam és ezt kérdezte: "Anya, játszol velem?" Ez azt jelentette, hogy egy kis figyelmet szeretett volna kapni és azt, hogy játsszak vele. Úgy éreztem, hogy folytatnom kell a dolgozatok javítását, mert szorított a határidő. Ahogy azonban a két éves fiam szemébe néztem egy szélesebb perspektívát láttam meg. Végül is a dolgozatokat javíthatom akkor is, amikor alszik. Félretettem a lapokat, egy kis időt szántam rá, és elkezdünk játszani. Jobb lett volna, ha gyakrabban döntöttem volna így. Az igazság az, hogy nem mindig tehetem meg. Gyakran elmulasztom ezeket a csodálatos pillanatokat, mivel olyan dolgok kötnek le, amelyeket meg lehet tenni később is.

Jézus megpróbálta megmagyarázni a megváltás csodálatos ajándékát a tanítványoknak. Ők hallgatták ugyan, de nem igazán hallották meg azt, amit Jézus valójában mondott. Annyira távol volt attól, amit akartak, és amit elvártak tőle, hogy nem vették észre azt, ami fontos. Annyira összpontosítottak a közvetlen szükségleteikre, hogy nem látták meg azt, hogy az Isten Bárányát nemsokára a Golgota oltárára helyezik. Ez volt az a döntő pillanat, amely MEGSZABADÍTJA a világot a bűn csapdájából.

Ez a bibliavers nagy hatással van rám: „Mert mit használ az embernek, ha az egész világot megnyeri is, de az ő lelkében kárt vall? Avagy micsoda váltságot adhat az ember az ő lelkéért?” (26. vers). Mindez a helyes látásmódról szól. Milyen a mi látásmódunk? Látjuk-e a nagy képet? Nyitottak vagyunk a Szentlélek tanítására? Az én célom az, hogy folyamatosan Jézusra tekintsek. És mi a helyzet veled?

Joey Norwood Tolbert
M.A. a hittudományokban
keresztény énekes és dalszerző


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése