2013. november 14., csütörtök

Mai szakasz: 99. zsoltár

A világegyetem királya, aki az angyalok fölött áll; a szent és igaz Bíró ugyanaz a személy, mint aki ott akarja megszólítani az embereket, ahol ők vannak, azért, hogy helyreállíthassa a számukra eredetileg szánt helyzetet. Isten fensége nem akadályozza meg Őt abban, hogy hallja a hangomat és a kiáltásomat.

Édentől fogva, a bűneset előtt, és azóta is Isten a kezdeményező fél az emberrel való kommunikációban. Ő az, aki felajánlja a szövetségét, és létrehozza a kapcsolatot. A szentséges Istent imádni nem jelent mást, mint életben tartani ezt a kommunikációt. Az izraeliták a felhőoszlopban hallották Isten hangját, és engedelmeskedtek az Ő törvényének.

Ha a lelki életem sikertelen, és képtelen vagyok győzni a bűnös természetem felett, az talán azért lehet, mert hallgatás nélkül próbálok meg engedelmeskedni, vagyis anélkül, hogy igazi kapcsolatom lenne Istennel.

Nem létezik imádat kommunikáció nélkül. Az emberek kérdései és Isten válaszai között ott van Isten megmentő keze és terve. Ő a megbocsátó és a megváltó Isten. Nekem megbocsátásra és megváltásra van szükségem.

Az imádat azt jelenti, hogy Isten irgalmára tekintek, úgy, ahogy Mózes is megtanulta, miután azt kérte, hogy megláthassa Jehova dicsőségét (2Móz 33:18).

Ezt a gyengéd választ kapta: Az arcomat nem láthatod, de megteszem, hogy az én dicsőségem a te arcod előtt menjen el...” (2Móz 33:19-20).

Az univerzum királya a megbocsátó Atya.

Almir Marroni
a Dél-amerikai Divízió alelnöke
Fordította Kóczián Károly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése