2015. január 23., péntek

Mai szakasz: János 15

A gyümölcstelenség nem valami nagyszerű állapot. Ki akarna gyümölcstelen lenni? Jézus itt mégis arról beszél, hogy lesznek olyanok, akik gyümölcstelenek maradnak. Az Atya – a kertész – le fogja metszeni ezeket az ágakat, és tűzre veti.

Ez a példázat némi aggodalmat csempészhet a tudatunkba. Hiszen honnan tudhatjuk, hogy gyümölcstelenek vagyunk, vagy éppen ellenkezőleg: gyümölcstermők? ISTEN országában az a helyzet, hogy a gyümölcs nem mindig mutatkozik meg azonnal. Sokszor úgy történik – ahogy a Biblia is mondja –, hogy egy vet, egy öntöz, megint másik pedig arat! Vagy egy valaki veti meg az alapot, és valaki épületet emel rá (1Kor 3:5-10). Jelen fejezetünkben Jézus a szőlőtő és szőlővessző analógiáját használja. Töltsünk egy kicsit kertészkedéssel, akkor aggodalmunk szűnni kezd majd.

Az én udvaromban vannak fák és bokrok is. Két kedvencem az almafa és egy különleges bokor. Ebben a bokorban sokat gyönyörködöm, mert jellegénél fogva sokféle pillangót vonz magához. De igen gondos munkát igényel a metszése. Az almafa szintén komoly gondozást igényel. Az egyik tény, amit az évek során megfigyeltem, az, hogy a terméketlen ágak rossz irányba nőnek Mit értek ezen? Nem a nap felé nőnek, ezért nem teremnek gyümölcsöt.

„Egy növény sem terem gyümölcsöt, ha nem éri napfény. Az emberek sem teremhetnek gyümölcsöt, ha nem néznek ISTEN Fiára. „Maradjatok énbennem, és én tibennetek. Ahogyan a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok énbennem” (Jn 15:4). Te Jézusra összpontosítasz?

Jézus mondta: „Ahogyan engem szeretett az Atya, úgy szeretlek én is titeket: maradjatok meg az én szeretetemben. Ha parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok a szeretetemben, ahogyan én mindig megtartottam az én Atyám parancsolatait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket azért mondom nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök teljessé legyen."   

Christopher Bullock, M.Div.
lelkipásztor, Atlanta, Georgia 
Észak-amerikai divízió


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése