Nem azt a fiút
feszítették keresztre, akit kellett volna! Hogyan tudott Izrael egész nemzete
egy ilyen drasztikus hibát elkövetni? Minden zsidó férfi évente egyszer
elzarándokolt Jeruzsálembe a Páska ünnepére. Izrael két lehetőség közül
választhatott, két férfi közül, és mindkettő „az apa fia" volt. Hogyan
lehetett ez? A Barabbás név a „bar” és az „abbas” szóból ered. A „bar” azt
jelenti, hogy fia, az „abbas” pedig azt, hogy az apáé.
Azon a napon szabadon
bocsátották azt az „apa fiát”, aki halált érdemelt volna a másik két rablóval
együtt. Helyette az Atya Fiát, a Názáreti Jézust, akiben Pilátus nem talált
halálra való okot, és aki tökéletes bűntelen életet élt, szegezték keresztre
azon a pénteken. Megfordítva is igaz, mert biztosan tudjuk, hogy nem a
megfelelő „apa fiát” engedték szabadon azon a napon. Az Atya igazi Fiát pedig
keresztre feszítették.
Jézus három
látszatpert szenvedett végig, mielőtt meghalt volna. De vajon ki volt a
vádlottak padján Jézus keresztre feszítése idején? Jézus ezt mondja Jn
12:31-ben: „Most megy végbe az ítélet e
világ felett” (új prot. ford.) A kereszt a legvilágosabb kinyilatkoztatás
ISTEN szerető szívéről, de azt is egészen szemléletesen mutatja, mi a rossz a
világunkban. A kereszten minden ember és minden birodalom bűnös természete
felett született ítélet, Jézus pedig saját testében szenvedte el a kárhoztatást
minden gonoszságért. A kereszt vádemelés minden erőszak, uzsora, lázadás,
kényszerítő és erőszakos vallás ellen, minden bűnbakkeresés, és minden sátáni
terület ellen, ahol a vádoló, elítélő lelkület uralkodik a maga szégyenteljes
csalásaival.
A kereszten Jézus A
MI bűneinkért halt meg. Konkrétan: HELYETTÜNK. Ennél azonban még sokkal többet
tett! Jézus úgy halt meg, mint a bűneink hordozója. Ő bűnné lett értünk (2Kor
5:21). Gal 3:13 szerint pedig „átokká
lett értünk” (új prot. ford). Sok keresztény úgy gondolja, Jézus azért jött
a földre, hogy megtanítsa az embereknek, miként juthatnak a mennybe. Ez a
félreértés csökkenti a kereszt értékét, hiszen azt csupán egy eszköznek
tekinti, ami által a mennybe juthatunk. Pedig nem így van! Jézus kereszthalála
ennél sokkal többet jelent!
Csak János
evangéliuma jegyzi fel azt a jelenetet, hogy egy katona átlyukasztotta Jézus
oldalát, „amelyből azonnal vér és víz
jött ki” (34. vers). A kereszten Jézus vérét ontotta, ami annak jelképe,
hogy Isten Fia életét adta azért, hogy nekünk életünk legyen. Vére átitatta a
talajt ott a keresztfa körül. Hálás szívvel fogadjuk el
ezt a vért, amely értünk ontatott! Szomjazod a szabadulást és az üdvösséget?
Jézus hív, hogy jöjj Hozzá, igyál, és meríts vizet örömmel a szabadító
kútfejéből!
Christopher Bullock
lelkipásztor, Atlanta, Georgia
Észak-amerikai Divízió
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése