2015. január 7., szerda

Mai szakasz: Lukács 23

Szavak nem tudják leírni azt a jelenetet, amelyet ebben a fejezetben találunk. Jézust, a legtisztább és legjobb lényt láthatjuk: Megvetve! Milyen lehetett ez az Ő számára?

„Ezután az egész sokaság elindult, és elvezették Jézust Pilátushoz” (1. vers). A sátáni tömegben vallási vezetők, tudósok és a csőcselék a római kormányzóhoz hajszolják Jézust. Halálát akarják. 

De Pilátus nem találja bűnösnek Jézust (4, 14, 22. vers). Azért, hogy a nép kedvében járjon, enged kérésüknek, és halálra ítéli az Ártatlant. Úgy tűnik, minden elveszett. De várjunk csak! Valaki igazat mond és megtalálja a Megváltót. Az egyik gonosztevő megszólítja a másikat: „Mi ... tetteink méltó büntetését kapjuk, de ő semmi rosszat sem követett el” (41. vers). Micsoda prédikáció! A bűnöst tartja bűnösnek, és az igazat igaznak.  

Várjunk egy pillanatra! Újra meg kell néznem Őt. Megnéztem, és ott láttam függeni ég és föld között egy durva keresztfán. Az arcát sebek borították, és majdnem felismerhetetlen volt. Minden más elveszett számomra, csak az Ő arca, szeretetteljes tekintete és mély fájdalma maradt meg bennem. Könnyek szöktek elő a szememből és aláfutottak az arcomon, zokogtam. Abban a pillanatban megláttam a szívét, megláttam az Ő szeretetét és ez megrendített engem. Miért nem láttam ilyen mélységesnek korábban? Miért hagytam Őt figyelmen kívül? 

Korábban nem tekintettem rá ilyen áthatóan. Nem törődtem Vele. Igen, megtörtem a szívét, fájdalmat okoztam Neki, és Ő mégis annyira szeretett engem, aki csak halált érdemlek, hogy meghalt értem.

„Jézus, annyira sajnálom!” – sírtam. „Kérlek, emelj fel engem, és ments meg a Te nagy szereteteddel!” Az élet egy folyamatos visszafordulás Jézushoz, ahhoz a Valakihez, aki igazán törődik velünk. Jöjjünk most Hozzá újra!

Lynn Carpenter
nyugalmazott misszionárius nővér


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése