Épeszű ember soha nem
próbálna meg úgy kezelni egy szívbeteget, hogy egyszerűen elmondja neki, hogy
jobban figyeljen oda a személyes higiéniára. Ez azonban hasonlít arra, amit
gyakran megteszünk a gyülekezetben, amikor a lelki szívbetegségről – a bűnről
van szó. Ezt a problémát kezeli Pál mesterien Gal 2-ben, ahogy folytatja
apostoli elhívásának és evangéliumi üzenetének a védelmezését, amelyet
hirdetett.
Ahogy tegnap láttuk,
a korai egyházban egyesek ragaszkodtak ahhoz, hogy minden pogány férfit körül
kell metélni, ha keresztény szeretne lenni (ApCsel 15:1). Az ő szemszögükből
nem is kértek olyan nagy dolgot az új megtérőktől. Természetesen ez pillanatnyi
kellemetlenséggel járt, de szerintük ez valójában csak egy kis kérés volt. De
épp ez volt a probléma. Azzal, hogy az üdvösség feltételeként megkövetelték a
körülmetélkedést, a bűnkérdést egy kis műtéti beavatkozásra minimalizálták – csak
ennyi az egész!
Pár arra emlékezteti
a galatákat, hogy a mi problémánk sokkal nagyobb beavatkozást igényel. Nem egy
kis metszésre van szükségünk, hanem egy teljesen új azonosságra – egy olyan
valamire, amit mi soha nem tehetünk meg magunkért. És ez az, amit Isten
Krisztusban felajánl nekünk. Pál úgy utal erre a radikális megoldásra, mint a
hit általi megigazulásra – az isteni tettre, amelyben Isten Jézus tökéletes
életét nekünk tulajdonítja (Gal 2:16; Róm 3:21-30). Ha lenne valami, amit meg
tudnánk tenni, amivel meg tudnánk szerezni, vagy hozzá tudnánk járulni
üdvösségünkhöz, akkor, ahogy Pál mondja, Krisztusnak nem kellett volna meghalni
(21. vers).
Bárcsak felismernénk
ma ezt a dicsőséges igazságot arról, hogy Isten mit tett érettünk Krisztusban,
és hirdetnénk az apostollal együtt: „Krisztussal
együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus”
(20. vers).
Carl
P. Cosaert
Walla Walla Egyetem
Egyesült Államok
Walla Walla Egyetem
Egyesült Államok
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése