2015. június 17., szerda

Mai szakasz: 2 Péter 1

Még fiatal lelkész voltam, amikor valakitől megkaptam ajándékba H. M. S. Richards egyik prédikációjának felvételét. Az igehirdetés címe a következő volt: „Ha újra fiatal lelkész lehetnék”. Újra meg újra végighallgattam a tanácsait, amelyek egy Istennel leélt élet valódi bölcsességét tartalmazták.

Péter második levele azokhoz szól, akik „velünk egyenlő drága hitet nyertek”, és ihletett tanácsokat tartalmaz az idős apostol részéről. Itt, az első fejezetben emlékeztet bennünket arra, hogy a kegyelemben és a mi Urunknak, a megtartó Jézus Krisztusunknak kegyelmében való növekedés egy élet munkája. Ezen az utazáson mindig szem előtt kell tartanunk azt, hogy Ő saját erejét adja nekünk mindenhez, ami az élethez és kegyességhez szükséges.

Keresztény életutunk legdrágább erőforrása az Isten Igéje. Mi nem légből kapott, kitalált meséket követünk. Péter személyes bizonyságot tesz arról az időszakról, amit együtt tölthetett Jézussal, Isten élő Igéjével. Mint ifjú követője szemtanúja volt az Úr fenségének és magasztos lényének. Bár nem volt jelen a keresztségkor, amikor az Atya kijelentette: „Ez amaz én szerelmes fiam, akiben én gyönyörködöm” (Mt 3:17), ellenben ott volt a megdicsőülés hegyén, ahol az Atya így szólt: „Ez az én szerelmes Fiam; őt hallgassátok” (Mk 9:7).

Péter az Isten írott Igéjére is felhívja figyelmünket. Igen biztos a prófétai beszéd, amely a Szentlélek szolgálata által érkezik hozzánk. Az abban található szavak nem csupán emberi szavak Istenről, hanem Isten szavai az ihletett prófétákon keresztül, az emberi családhoz. Az írott Ige igen nagy és becses ígéreteket tartalmaz, amelyeket igényelhetünk magunknak. Melyek azok a drága ígéretek Isten szavában, amelyek kézzelfogható áldást jelentettek számodra keresztényi utadon?  

Dr. Derek J. Morris
a Generál Konferencia Lelkészi Osztályának titkára
Egyesült Államok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése