2015. június 19., péntek

Mai szakasz: 2 Péter 3

Péter apostolnak ebben a fejezetben található jövendölése napjainkban teljesedik. A csúfolódók kigúnyolják Jézus második dicsőséges eljövetelének gondolatát. Nem vesznek tudomást Jézus tanításáról, hogy „ismét eljövök, és magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ott legyetek ti is” (Jn 14:3), sőt még keresztények is tagadják az Ő visszajövetelének a gondolatát.

A hitetlenek és gúnyolódók ellenére Péter arra emlékeztet bennünket, hogy az Úr napja el fog érkezni. Az Ő dicsőséges eljövetele biztos. Jézus megígérte: „Mert ahogyan a villámlás keletről támad, és ellátszik nyugatig, úgy lesz az Emberfiának az eljövetele is” (Mt 24:27).

Ahelyett, hogy a kételkedés okaként értelmeznénk a látszólagos késést, inkább elismerjük, hogy „Nem késlekedik az Úr az ígérettel, amint egyesek gondolják, hanem türelmes hozzátok, mert nem azt akarja, hogy némelyek elvesszenek, hanem azt, hogy mindenki megtérjen” (2Pt 3:9).

Akkor hát hogyan éljünk, miközben várjuk a mi Urunk és Megváltónk, Jézus Krisztus eljövetelét? Péter ezekkel a szavakkal tanácsol bennünket: „akik várjátok és siettetitek az Isten napjának eljövetelét” (2Pt 3:12). Jézusra kell szegeznünk a tekintetünket, üdvösségünk kezdeményezőjére és bevégzőjére, és csatlakoznunk kell Hozzá missziójában. Hallgassuk Jézusnak ezen szavait, amit tanítványaihoz és hozzánk intézett: „Ahogyan engem elküldött az Atya, én is elküldelek titeket” (Jn 20:21). Az embereknek szükségünk van arra, hogy meghallják az evangélium jó hírét. Ahogy elindulunk Jézus nevében, mindig emlékezzünk az Ő ígéretére: „íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig” (Mt 28:20).

Dr. Derek J. Morris
a Generál Konferencia Lelkészi Osztályának titkára
Egyesült Államok


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése