2014. július 27., vasárnap

Mai szakasz: Ezékiel 30

Az "Úr Napja" kifejezést mi, keresztények elsősorban Jézus második eljövetelére alkalmazzunk (2 Tesszalonika 2:2). Mégis a végső "Vég" - re vannak történelmi példák is. Egyiptom számára a vég napja elérkezett. Ámos volt a legkorábbi bibliai író, aki használta ezt a kifejezést, és arról biztosította olvasóit, hogy az a nap nem a világosság napja lesz, ahogyan azt sokan várják, hanem a sötétség napja.

Úgy jártok vele,
    mint aki oroszlán elől fut,
    és medve támadja meg.
Vagy a házába menekülve
    a falhoz támaszkodik,
    s ott marja meg a vipera.
Hiszen számotokra sötétséget
    hoz az a nap,
    nem világosságot!
Bizony, sűrű homályt,
    amelyben még halvány fénysugár sincs!
(Ámos 5:19-20 - ERV-HU)

Ezékiel idejében az a"Nap" felhőket és pusztulást hozott Jeruzsálemre. Nem volt menekvés Babilon elől.

A jól kidolgozott karizmokat manapság a férfiak vonzó testrészeként értékelik. Az ókori uralkodók számára a karizmok jelenős katonai erő jelei voltak. A Fáraó már elveszítette egyik karjának erejét, és Jahve hamarosan a másik karját is hasznavehetetlenné teszi. Másrészről, Isten megerősíti Babilon mindkét kezét, mint az Ő eszközét. Mindez Jahve kezében van. A nemzetek csak képzelik, hogy ők mondják ki a végső szót.

Bölcsességre van szükség ahhoz, hogy előre lássuk, ki lesz a győztes, és ki a vesztes minden elképzelhető körülmények között, hogy mikor álljunk ellen, és mikor maradjunk veszteg. Bölcsességre és igaz bátorságra van szükségünk ehhez, mert sokkal könnyebb a látható emberi erőre és hatalomra támaszkodni, mint a láthatatlan Isten karjának erejére és hatalmára. A kérdés ma az, hogy emberi erőben bízunk-e, vagy a Hatalmas Isten karjának erejében.

Ross Cole
Egyetemi tanár
Avondale Egyetem, Australia
Fordította: Liebhardt László


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése