Pál visszatér
a lelki ajándékok témához, és kiemeli a prófétálás ajándékát (1. vers). „Aki pedig prófétál, emberekhez szól, és
ezzel épít, bátorít, vigasztal” (3. vers). A prófétálás ajándéka ezek
szerint építi az egyházat. Ez az ajándék annyira jelentős, hogy Pál igen nagy
fontosságot tulajdonít neki.
Hetednapi
adventistaként hiszünk minden lelki ajándék folytonosságában, beleértve a
prófétálás ajándékát is. Hiszünk abban, hogy 1844 decemberében Isten egy újabb
prófétai hírnököt hívott el, pontosan úgy, ahogy a megváltás történetének sok
kritikus pontján is tette. Isten mennyei kinyilatkoztatás által a bátorítás
üzenetét nyilatkoztatta ki Ellen Harmonnak (később White). A hívők
elcsüggedtek, miután Jézus nem jött vissza úgy, ahogy várták 1844. október
22-én. Ezért Isten felhasznált egy fiatal lányt, hogy bátorítsa és építse Isten
utolsó időben élő népét. Az első látomásában benne volt a teljes prófétai szolgálatának
fő témája: Isten útja, a keskeny út, amely biztosan
elvezet Jézushoz. Még egyszer hangsúlyozom, hogy a prófétai ajándék szerepe az,
hogy felépítse és támogassa Isten egyházát. Azoknak az embereknek, akik hisznek
az összes lelki ajándék fontosságában, és annak a ténynek a fényében, hogy ez
az ajándék is fontos, nem meglepő az, hogy Isten elhív egy prófétai hírnököt,
hogy segítse és vezesse végidőben élő népét, a Jézus prófétai szerepére való
összpontosításban.
Ezek
után Pál olyan nyelveken szólásról beszél, amelynél szükség van értelmezésre
(6-25. vers). Ne feledkezzünk meg arról, hogy minden lelki ajándék célja –
beleértve a nyelveken szólást is –, a gyülekezet építése. A nyelveken szólás
ajándéka együtt jár az értelmezés és a magyarázás ajándékával (13, 15. vers).
Tény az, hogy egy kulcsszó szorosan kapcsolódik a nyelvek ajándékához, és ez a
magyarázat. Ez a magyarázat a keresztény érettségre vezet (20. vers).
A
két lelki ajándék – prófétálás és nyelv – összehasonlításával Pál megjegyzi,
hogy a különböző nyelveken való beszéd a hitetlenekért van, a prófétálás
ajándéka pedig a hívőkért (22. vers). Az ajándéktól függetlenül, a rendet a
gyülekezetben meg kell tartani azért, hogy a hitetlenek ne vádolhassák őket
azzal, hogy őrjöngnek, vagy elment az eszük (23. vers). Minden lelki ajándéknak
az építést kell szolgálnia (26. vers), és minden szónoknak ki kell várnia a
sorát, hogy a rend fennmaradjon.
Pál
emlékezteti őket arra, hogy a prófétai ajándéknak alá kell rendelnie magát a
korábbi prófétai vezetésnek, ami egyszerűen annyit jelent, hogy minden új
kinyilatkoztatást meg kell vizsgálnunk a korábban megalapozott Ige fényében.
Számunkra ma ez azt jelenti, hogy a Szentírás a végső tekintély.
Michael W. Campbell, Ph.D
tanársegéd, történelem és
teológiai tanszék
Nemzetközi Adventista
Felsőoktatási Intézet
Fülöp-szigetek
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése