A Római levél hatodik fejezete a Szentírás
egyik legnagyszerűbb része. Pál apostol az evangélium erejének leírásával a
lényegre világít rá. Az első öt fejezetben láthattuk, mennyire szükségünk van
Isten kegyelmére, ami hatalmasabb a bűneinknél. Mindazonáltal Pál nagyon
világosan rámutat, hogy Isten kegyelme nem hagyja jóvá a bűn továbbfolytatását.
Sőt, rámutat, hogy ha hit által megigazultunk, akkor halottak vagyunk a bűnnek
és nem élünk tovább bűnben (1-2. vers).
A megigazult élet
Jézus Krisztusba keresztelkedett élet, ami azt jelenti, hogy az Ő halálába
keresztelkedtünk meg. Krisztussal együtt eltemettettünk, ezért új, lelki életre
támadhatunk fel. Ahogyan Jézust az Atya dicsősége támasztotta fel a halálból,
úgy minket is egy új, hitbeli életre támasztott (3-4. vers). Teljesen meg vagyunk győződve róla,
hogy Isten minket is képes erre az új életre támasztani, ahogy Jézus testét is életre
keltette.
A következő versek
gyönyörű képet adnak arról, hogy „az ő
halálának hasonlatossága szerint vele eggyé lettünk.” Ez Jézus
kereszthalálára utal. Tehát „a mi ó
emberünk ővele megfeszíttetett, hogy megerőtlenüljön a bűnnek teste, hogy
ezután ne szolgáljunk a bűnnek, mert aki meghalt, felszabadult a bűn alól” (5-7.
vers). A régi énünk megfeszítését láthatjuk itt, a bűn régi
emberének halálát. Felszínesen értelmezve ez azt jelenhetné, hogy aki meghalt,
az megigazult. Ezért kell megfeszíttetni Krisztussal és meghalni a bűnnek, ami
egyenlő a megigazulással. Ellen White szerint viszont: „Isten - mielőtt
megigazíthat valakit - a szív teljes átadását kéri. Folyamatos engedelmességre
van szükség, olyan tevékeny, élő hit által, melyet a szeretet éltet, és
amely megtisztítja a lelket. (Szemelvények
Ellen G. White műveiből. Budapest, 1999, Advent Kiadó. 1. kötet, 335-336. oldal)
Pál kijelenti, hogy Krisztuson
a bűn már nem uralkodik, és amíg alárendeljük magunkat Neki, addig rajtunk sem (8-15.
vers). A fejezet azzal a végkövetkeztetéssel zárul, hogy vagy a bűnnek, vagy az
igazságnak vagyunk szolgái. Ha engedünk óemberünk bűnös természetének, akkor a
bűn urát szolgáljuk. Ha azonban az igazságosságot szolgáljuk, akkor Istennek
engedelmeskedünk. Választanunk kell: a bűn rabságának adjuk meg magunkat, vagy
Istennek, aki megszabadít minket a bűntől (16-23. vers). Ha a bűn szolgái
vagyunk, annak zsoldja a halál, ha pedig hajlandók vagyunk az igazságosságot
szolgálni, elnyerjük az örök életet. Teljesen egyértelmű a két választási lehetőség.
Te kinek a szolgálata mellett döntesz ma?
Norman McNulty, M.D.
neurológus, Lawrenceburg, TN, USA
neurológus, Lawrenceburg, TN, USA
Fordította: Csala
Beáta
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése