Ez Pál apostol utolsó
levele, amelyet a hírhedt római Mamertinusz börtönéből (http://hu.wikipedia.org/wiki/Mamertinus_börtöne) írt, kivégzésére várva. Milyen lenne a hozzáállásunk, lelkiállapotunk egy
ilyen helyzetben? A 3. vers Pál belső lelki bizonyosságáról tanúskodik: „Hálát adok az Istennek, akinek szolgálok őseimtől fogva tiszta
lelkiismerettel.”
Megállok
egy pillanatra és azon tűnődöm, hogy ha én lennék Pál helyzetében, vajon
ugyanezt tudnám-e mondani? Tudnám-e ma minden szituációban Isten dicsőíteni,
bármilyen súlyos megpróbáltatás közepette is? Nem igazán tudom, mert nem mentem
keresztül mindazokon a megpróbáltatásokon, amik csak az utamba kerülhetnének, ahogyan
valószínűleg egyikőnk sem. A megpróbáltatások nem szűnnek meg halálunk napjáig,
vagy addig a napig, amikor meglátjuk Jézust az égnek felhőiben. Amit viszont
biztosan tudok a ma próbáiról az az, ami felől Isten biztosít bennünket: „Elég
néked az én kegyelmem” (2Kor 12:9).
Isten
kegyelme a kulcs a jelenben, és mindabban, amit a jövő tartogat számunkra,
függetlenül attól, hogy milyen körülmények között találjuk is magunkat. Amikor
mélyponton vagyunk és elcsüggedünk, az Ő hatalma csodásan működik – átformál az
Ő képmására. Így tehát Pál bátran írhatta, hogy „Annakokáért gyönyörködöm az
erőtlenségekben, bántalmazásokban, nyomorúságokban, üldözésekben és szorongattatásokban
Krisztusért; mert amikor erőtelen vagyok, akkor vagyok erős”.
Az evangélium nem
nevel lelkileg gyenge, bizonytalan, szélsőséges, vagy bátortalan embereket, „Mert
nem félelemnek lelkét adott nékünk az Isten; hanem erőnek és szeretetnek és
józanságnak lelkét” (7. vers). Dávid király megértette, hogy mit
jelent, hogy „Ne félj”, amikor a 27. Zsoltár első versében így ír: „Az
Úr az én világosságom és üdvösségem: kitől féljek? Az Úr az én életemnek
erőssége: kitől remegjek?” A válasz persze az, hogy senkitől!
Isten arra hívott el
bennünket, hogy szentek legyünk, és erősen álljunk Őbenne. Megadott és megad
minden eszközt és segítséget annak érdekében, hogy képesek legyünk erre: Ő ad
erőt, szeretetet, és józan értelmet. Pál ennek az erőnek a leírására a dünamisz szót
használja, amiből a dinamit szó ered. Ez a hatalmas erő szeretettel, Isten
szeretetével kell, hogy párosuljon. Isten hatalmának és szeretetének
kombinációját a józan értelemnek kell irányítania, olyan gondolkodásmódnak, ami
Krisztust jellemzi a Filippi levél
második fejezetének leírása szerint.
Az örökkévalóság
léptéke szerint a Szentlélek hozza mozgásba az isteni erő, szeretet és a krisztusi gondolkodásmód életet átformáló kegyelmi hármasát.
Ez a „kegyelem-csomag” volt az az erő, amely átformálta Pált. Láthatjuk, hogy „nincs
határa azok hasznavehetőségének és pozitív befolyásának, akik Isten ügyére
szentelik oda és rendelik alá akaratukat” (Biblia Kommentár, 7.
kötet, 331. oldal). Pál felismerte ezt a lelkesítő igazságot, ahogyan Timóteus
is. Vajon mi is felismertük-e ezt az igazságot?
Jim Ayer
az Adventista Világrádió alelnöke
Generál Konferencia
az Adventista Világrádió alelnöke
Generál Konferencia
Fordította: Liebhardt László
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése